Avatar billede klaverand Nybegynder
19. august 2010 - 22:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DNS opsætning til eksterne domainer

Jeg ejer x-antal domæner som jeg skal have peget til min egen server.
Uheldigvis sider den langt inde i et netværk:

Domain1 ->                                        drev1
Domain2 ->  Windows DNS server -> Linux webhost -> drev2
Domain3 ->                                        drev3

Hvordan er det muligt for mig at sætte dette op? Forstår at lave en pegning til min Windows DNS server, men videre til linux, og peget domænerne rigtigt ud til stierne?
Avatar billede The_Buzz Novice
20. august 2010 - 07:28 #1
Well DNS virker jo ved at man peger domainnavne til IP numre.

Det du skal - er at pege dine domains til IP numre, og dernæst er det hele jo serverside hvor man bestemmer hvilke paths domainnavne skal resolve til.

Jeg har mange gange brugt www.gratisdns.dk - det virker bare.
Avatar billede klaverand Nybegynder
20. august 2010 - 07:42 #2
Tak for svar. For at forstå det rigtigt skal jeg pege til min eksterne ip til windows DNS. Skal jeg så lave en viderstilling der hedder noget i stil med: *.*:80 -> internip til linux webhost, og dernæst vhost's som acceptere domænenavne?
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
20. august 2010 - 14:01 #3
Skal din opsætning forstås sådan, at Windows DNS server er server du selv sætter op? eller står den ude i byen?
Avatar billede klaverand Nybegynder
23. august 2010 - 12:33 #4
Det er en server jeg selv sætter op.