Avatar billede monberg Nybegynder
20. august 2010 - 10:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at tilgå hjemmesider.

Hej Folkens.

Jeg har fået et underligt problem, og frygter der ligger noget mere alvorligt bag.

Jeg har problemer med at tilgå hvisse hjemmesider, eks. google.dk

Når jeg prøver, timeouter forbindelsen, og siden kan ikke vises.

Jeg kan sagtens tilgå andre sider som eks. dr.dk uden problemer.

Jeg frygter lidt der ligger noget bag, en process, som spærer for tilgangen, der skulle ikke være noget ændret i firewall eller noget som helst, problemet opstår både på IE og FF, så jeg har ikke på fornemmelsen det er selve browseren der er problemer med.

Nogen der kan hjælpe?

Kører XP Prof.

Mvh:
Monberg
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2010 - 10:09 #1
så er adgang til kontrol-sider nok også skåret væk - men prøv
http://housecall.trendmicro.com/?WT.seg_2=2009HP_HouseCall
det laver online en viruskontrol.
derefter skal du også køre den gratis http://www.malwarebytes.org/mbam.php
som tager andre ting med.
Avatar billede monberg Nybegynder
20. august 2010 - 10:42 #2
Jeg har prøvet housecall, det er noget af det første, men det sidste link kan jeg heller ikke tilgå.

Housecall var ikke noget problem.

Er der noget jeg kan gøre for at gøre fejlfindingen nemmere, hijackthis log eller noget i den stil tænker jeg på?

Mvh:
Monberg
20. august 2010 - 11:00 #3
Du kan gennemføre 'pakken' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede monberg Nybegynder
20. august 2010 - 11:11 #4
Jamen, det har jeg oss prøvet :)

CCleaner havde vi installeret på maskinen.

Jeg har nu lavet en HJT log, den paster jeg her, kan man se noget ud fra den?

Jeg er ikke så god til dem nemlig.

--
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:09:36, on 20-08-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\tlntsvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Programmer\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Switec\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.switec.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Programmer\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: www.switec.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1226933246650
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1226999542281
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ESET HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Programmer\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
O23 - Service: ESET Service (ekrn) - ESET - C:\Programmer\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe (file missing)
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe

--

Mvh:
Monberg
20. august 2010 - 11:24 #5
Loggen fra MalwareBytes ?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2010 - 11:31 #6
har du - inden I går for langt i detaljer - tømt 'temporære filer' i IE og sat cache-lager ned til noget rimeligt?
Avatar billede monberg Nybegynder
20. august 2010 - 12:03 #7
Jeg kan ikke tilgå mallwarebytes hjemmeside, så kan ikke scanne maskinen for det.

Mht cachen, så sletter browseren alle lokale filer ved nedlukning.

Mvh:
Monberg
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2010 - 12:14 #8
harddisk ud som ekstern disk på en anden pc, hvor mb er installeret i forvejen - det fjerner programmer.
Derefter tilbage med disk, og mb skal kunne køres på den alene - så kan du få ryddet op i regdb også.
20. august 2010 - 12:15 #9
Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...
Avatar billede monberg Nybegynder
20. august 2010 - 12:26 #10
Det får jeg lige fikset over weekenden :D Tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede monberg Nybegynder
17. januar 2011 - 01:21 #11
Jeg fik aldrig rigtigt fikset dette problem, mener jeg formatterede disken, og vupti :) Sorry :S
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester