Avatar billede TroelsDK Nybegynder
20. august 2010 - 17:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev virker/virker ikke

Hej forum.

Jeg sidder her med en computer der har et problem med dvd-drevet.
Jeg kan se D-drevet under Computer, men kan ikke få adgang til det.
På billedet, er der en almindelig cd i drevet men som man kan se, registrerer d-drevet det ikke, og jeg kan ikke åbne mappen eller cd'en i eks. mediaplayer.
Hvis jeg under enhedshåndtering endelig finder d-drevet og gå ind i egenskaber og opdaterer driverne, fortæller den mig at driverne er opdateret og at enheden fungerer optimalt.
Hvis jeg prøver at brænde en cd med mediaplayer, brænder den 2-3 numre og så stopper den og siger 100% færdig, men har kun brændt 2 numre, som underligt nok kan afspilles på et anlæg efterfølgende.

Alt i alt er det som om at drevet ikke fejler noget, men alligevel som om at det er kaput...

Jeg føler jeg har prøvet alt, og er ved at give op... Er drevet kaput, eller er der noget andet jeg kan prøve?

På forhånd tak.

Mvh Troels
Avatar billede TroelsDK Nybegynder
20. august 2010 - 17:44 #1
Avatar billede haverslev Novice
20. august 2010 - 17:56 #2
H-Klik på Denne Computer, klik på Egenskaber, klik på Enhedshåndtering.

Find dit CD/DVD-drev, klik på den lille pil udfor det og H-klik på den linje der kommer frem med drevet og vælg fjern
Genstart pc`en og lad Windows selv finde og installere det igen

eller
Klik på Start - Klik i søgefeltet og Skriv: Regedit  - OK
I regedit og klikker på "rediger" og SØG
Sæt flueben i alle og kopier dette ind i feltet: 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318
Tryk find næste og vent et øjeblik
Hvis linierne 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står i højre side, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.
Avatar billede TroelsDK Nybegynder
20. august 2010 - 18:24 #3
Hej Haverslev, tak for dine forslag.

Første forslag virkede ikke. Jeg gjorde som du skrev, og da computeren genstartede, installerede windows driverne og sagde derefter at drevet nu virker, men det er stadig samme situation med at jeg ikke kan læse noget alligevel.
Andet forslag giver mig dette billede:
http://www.myupload.dk/handleupload/c21bb955aa26b204eec23a057ef592081282321576
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 18:36 #4
Kunne det være beskidt på linsen?
Avatar billede TroelsDK Nybegynder
20. august 2010 - 19:10 #5
Hey Haverslev, efter lidt fiflen fik jeg det til at virke, men skriv lige et "svar" så du kan få point for din hjælp :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 21:42 #6
fiflen? hvad gjorde du?
Avatar billede haverslev Novice
21. august 2010 - 08:42 #7
Hvad var det der virkede??