Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 13:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny PC DRAM LED lyser?

Hej!

Jeg har netop bygget en PC med flg. konfiguration:

ASUS M4Q87td bundkort
Kingston 3x4 GB DDR 1333 ram ( KVR1333D3D4R9SK3/12G )
AMD phoenom II 6 kernet 3,2 GHz CPU

Men når jeg starter PCen kører blæsere osv. fint. Dog lyser en DRAM diode, og jeg får muligheden for, at kunne holde memOK knappen nede, hvorefter den selv forsøger at konfigurere og boote ram igen. Dette hjælper dog ikke, og DRAM LED bliver ved med at lyse..

Er der nogen, som har en ide til hvad der kan være galt ? :(

Jeg har forsøgt med en blok af gangen, og i forskellige sockets.. :(

Skal siges, at da jeg modtog RAM fra GETMORE var ram kassen åbnet og ram lå og tumlede rundt i kassen... Dog skulle det jo være underligt, hvis alle blokkene skulle have taget skade af dette.

Håber på hjælp :)
21. august 2010 - 13:59 #1
Psssssst: ?  Point ude: 1.520 ? http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/amd - så længe at din status er sådan, så 'gider' folk ikke hjælpe dig ...
(Du har vist fået det at vide før ?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2010 - 14:14 #2
Han er vist ved at kigge på dem nu.
790 ude :)
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 14:19 #3
Så skulle der vist være fulgt op på dem alle :)
Avatar billede Selas Nybegynder
21. august 2010 - 16:09 #4
Google kan ik finde et mb der hedder M4Q87td?

Er du sikker på den diode ikke bare skal lyse?

Men prøv at opdatere/nulstille bios.
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 16:23 #5
Jeg er desværre ret sikker ja.. Er lidt bange for, at det er fordi bundkortet simpelthen ikke er kombatibelt med de ram.
Skidtet starter slet ikke.. Og jeg har selvfølgelig ikke andre DDR3 RAM at teste med :-(

Slå fejl fra min side :) M4a87td
Avatar billede Selas Nybegynder
21. august 2010 - 17:00 #6
Det var bedre.  :)
Hvordan reagerer den uden RAM i sockets?
Kan du komme ind i bios? Så bør du kunne opdaterer bios ved at smide bios filerne på en usb stick via en anden pc:

http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=M4A87TD&SLanguage=en-us

Jeg har desværre også lidt på fornemmelsen at de bare ikke er kompatible.

Offtopic:
Jeg vil altid advare imod at købe ved getmore...

http://www.comon.dk/nyheder/Getmores-selskabsnetvaerk-i-oploesning-1.368377.html
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 17:41 #7
Den reagerer faktisk fuldstændig ligedan uden RAM - og intet liv i skærm :-(  Det var dog irriterende
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 17:46 #8
Plejer man godt nok at kunne starte dem uden RAM ? Har jeg aldrig prøvet før :)
Avatar billede amd Nybegynder
20. september 2010 - 09:01 #9
Ingen løsning er indtil nu fundet på problemet. Der er bestilt nyt bundkort, i håb om at det vil løse problemet.
Nogen, som ønsker points for indsatsen ?
Avatar billede Selas Nybegynder
20. september 2010 - 14:52 #10
Tak som byder..  ;)