Avatar billede Hecro Nybegynder
22. august 2010 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jmail & Gmail fejl

Jeg har i lang tid benyttet Jmail som email script på mine hjemmesider, men nu har jeg fået et problem.

Når jeg forsøger at sende til Gmails accounts, så får jeg bare en fejl 500

Fejl:
jmail.Message error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

Kildekode:
set msg = Server.CreateOBject("JMail.Message")
msg.FROM = "Email_addr_fjernet"
msg.FROMName = "Test"
msg.AddRecipient trim(Request.Form("Email"))
msg.ContentType = "text/html"

msg.Subject = "Test - Bruger aktivering"
msg.Body = "<html><body><font face=calibri size=3>FJERNET fpr overskuelighed!</font></body></html>"

msg.Send("SMTP.SERVER.FJERNET")

Scriptet virker med alle andre modtagere end gmail accounts.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2010 - 15:15 #1
det skal jeg lige følge med i... Har samme fejl - havde bare ikke lige tænkt på, at det kun var gmail.
Avatar billede MrLund Nybegynder
22. august 2010 - 16:07 #2
hvad hedder din SMTP server du sender igennem? Det er meget relevant at vide
Avatar billede Hecro Nybegynder
22. august 2010 - 16:09 #3
Det er en intern smtp server - Kerio Connect.

Kan ikke rigtig se at det er relevant, da det KUN er gmail der er problemer med.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 12:46 #4
Ja, men hvis det for eksempel var sådan at Gmail tolker din mail som spam, eller sådan noget, så ville du ikke få en fejl 500 på din server.
Din mailserver BURDE kunne sende ligegyldigt hvilken mailserver der er modtager (altså Gmail og alle andre)... Er du sikker på at den e-mail adresse du har hos Gmail er valid? Jeg kender ikke Kerio Connect, men hvordan har du opsat den? Bruger du smarthost fx.?

\Dan
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 13:33 #5
det virker altså heller ikke på mit site (under web10.dk / asp/jmail) - og jeg sender fx en mail til min egen gmail-konto, så den findes og er aktiv.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 13:36 #6
ok... claes57, det var også bare en teori... Men det undrer mig altså stadig at man får en fejl 500 for sådan noget her...

\Dan
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 13:53 #7
jeg har lige sat mere fejlkode til på min side:
Error: 554 The following recipients could not be sent to: migselv@gmail.com; 554 5.7.1 <migselv@gmail.com>: Relay access denied

jeg har rettet i email-adressen for at undgå spam...
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 13:59 #8
ok... men så har du jo svaret der. Den smtp-server du forsøger at sende via afviser at køre relay af en eller anden grund, ved denne adresse...
Så er det jo smtp-serverens opsætning der er noget med...
- Er det muligt at prøve med en anden smtp-server, bare for at finde fejlen?
\Dan
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 14:42 #9
jeg har samme fejl hvis jeg bruger smtp fra 'hovedkontoen' på mine web10-sites. Men der er mange, hvis man googler 'jmail Relay access denied', så når jeg finder svaret, så kommer det her.
Avatar billede Hecro Nybegynder
21. september 2010 - 07:31 #10
Jeg har endelig fundet løsningen.
Problemet er at det kræver at man skal logge på smtp serveren når man skal sende til gmail, hotmail, osv via jmail:

    msg.MailServerUserName = "SMTP email bruger"
    msg.MailServerPassword = "SMTP email password"

Håber dette kan hjælpe andre