Avatar billede tmd Nybegynder
23. august 2010 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Macro til opdatering af Excel regneark

Hej til alle jer eksperter

Jeg er Excel bruger på et meget basalt niveau, som søger hjælp til oprettelse af en "Knap" indeholdende en macro som kan opdaterer en fane i et regneark på baggrund af nogle data ark.

Excel filen er ganske simpel og cellerne i dataarket er faste celler.

Jeg har en fane "Basic data - DK" hvori det hver måned indtastes data under forskellige kategorier. Kolonnerne D7 til O7 repræsenterer månederne januar til december.

Rækkerne fra 7 og til 20 indeholder antallet af forskellige rapporteringer (en talværdi).

I fanen "Nordic overweiev" skal værdien i celle C8 opdateres i forhold til aktuelle måned.

Dette betyder at for januar skal værdien i D7 fra "Basic data - DK" overføres til C8 i "Nordic overweiev" og når februar kommer skal E7 fra "Basic data - DK" overføres til C8 i "Nordic overweiev", i stedet

Den aktuelle måned indtastes i fanen "Nordic overweiev" celle AI2

ER der nogen der kan hjælpe mig med denne macro?
Avatar billede Thyge Nybegynder
23. august 2010 - 12:00 #1
Hej tdm,

Indtastet måneden i AI2 som tal eller tekst?

Mvh
Thyge
Avatar billede tmd Nybegynder
23. august 2010 - 13:10 #2
Hej Thyge

Måneden i det ene ark er indtastet i datoformat "02-08-2010", hvorimod månederne i arket hvor der opsamles data er indtastet i tekst format "Januar".

Jeg håber at det var dette du spurgte om. Hvis det er muligt kan jeg sende Excel filen.

Mvh. Tmd
Avatar billede Thyge Nybegynder
23. august 2010 - 13:16 #3
Det er du velkommen til. Jeg har sendt dig min adresse.
Avatar billede tmd Nybegynder
26. august 2010 - 09:21 #4
Hej C_Thyge

Jeg takker for dit svar og det virker i det simple. Hvis det er Ok vil ger gerne have lov til at kontakte dig igen, når jeg har lavet alt slavearbejdet mht. alle de celler som jeg skal have flyttet.

Det kunne jo være at du ved lidt om hvordan jeg sammenskriver de enkelte dele.

Men i første omgang takker jeg mange gange.

N.B. VIl gerne tildele dig point, men kan ikke af en eller anden grund. Er dette fordi du har skrevet tilbage som kommentar? Sednd lige et hej under svar :-)
Avatar billede Thyge Nybegynder
27. august 2010 - 12:19 #5
Det kan du sagtens gøre. Skriv en intern besked eller send en mail, så skal jeg svare efter bedste evne.