Avatar billede kometen79 Nybegynder
23. august 2010 - 13:14 Der er 3 kommentarer

Action filnavn

Hej Eksperter,

Kan man tilføje f.eks. _thumb på alle billeder i når de gemmes i en photoshop action, således at billede1.jpg bliver til billede1_thumb.jpg når action kører?
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
23. august 2010 - 13:54 #1
Du skal lave din action så den kører dine events igennem med de rettelser du tilføjer billederne.

Herefter skal du køre en batch command af din action og vælge at sige override save as command. Så kan du nemlig bede photoshop om at give dine filer en nyt navn med en extension bagved det originale navn.

Er du i tvivl om noget så kig her

http://www.switchonthecode.com/tutorials/photoshop-tutorial-actions
Avatar billede kometen79 Nybegynder
23. august 2010 - 13:57 #2
Hhhmmm det har jeg lige forsøgt, den kører filerne igennem men den gemmer ikke som de navne jeg sætter? eller i den rigtige destination foldet.
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
23. august 2010 - 14:17 #3
Nej det kan være lidt tricky med actions og filnavne.

Det er vigtigt at du tager dig tid til at kigge alle settings igennem på din batch.

Det er den som gemmer dine filer, og du kan vælge hvor de skal gemmes med den.

Hvis du ikke har lavet en save command i din action skal du ikke markere override save as command i din batch kørsel