Avatar billede rexa Nybegynder
23. august 2010 - 15:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Warcraft 3 kan ikke starte

jeg har et problem med warcraft 3 når jeg skal spille det har prøvet google men finder ikke rigtigt noget svar.

min problem er at jeg får den her meddelelse når jeg prøver starte spillet

"warcraft III was unable to initilize Direct X. Please ensure you have DirectX 8,1 or newer installed and that your display divers are current"

jeg har windows 7 og DirectX 11 på min computer. men det skal så siges jeg bruger mit tv som skærm ved ikke om det har indflydelse
da jeg sagtens kan spille andre spil
Avatar billede theaviator Nybegynder
23. august 2010 - 15:26 #1
Prøv at kør som kombatibel med win2000/xp
og kør som admin
Avatar billede rexa Nybegynder
23. august 2010 - 20:14 #2
nope det virkede ikke ...
Avatar billede haverslev Novice
23. august 2010 - 20:25 #3
http://www.curse.com/blogs/cowokmetro84/archive/2008/11/09/warcraft-3-fixing-quot-unable-to-initialize-directx-quot-error.aspx

Så tjek din pc her, Find WC3 i dropdown - du skal have PASS i alle minimumskrav - hvis ok, så odatere din grafikkort driver
http://svc.systemrequirementslab.com/CYRI/:
Avatar billede haverslev Novice
23. august 2010 - 20:31 #4
ups link havde fået et : formeget :-)
http://svc.systemrequirementslab.com/CYRI/
Avatar billede rexa Nybegynder
23. august 2010 - 20:40 #5
det eneste detn siger er at der kan være problemer med Win 7 men det har virket før :(
Avatar billede haverslev Novice
23. august 2010 - 20:54 #6
OK
Prøv at køre dette, så fjernes midlertige filer osv. og se om ikke de kan give et bedre og tilfredsstillende resultat.

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede rexa Nybegynder
24. august 2010 - 00:33 #7
nope det virkede hellere ikke
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. august 2010 - 08:27 #8
virker det med en almindelig monitor tilsluttet?
Avatar billede rexa Nybegynder
24. august 2010 - 12:35 #9
ja det virker helt fint men alle mine andre spil kan sagtens spille over mit tv
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. august 2010 - 22:51 #10
hmmm for mig lugter det lidt som om at dit tv ikke kan køre det antal hertz som wc3 prøver at tvinge den til...

har du prøvet at sætte hertzne ned i wc3 med monitoren tilsluttet, og så bagefter starte op med dit tv? Du kan jo bare prøve at sætte den til det aller laveste, bare for at konstatere om det er der fejlen kan ligge...

Det e lige mit bedste bud...det er jo lidt underligt når det virker i alle andre spil som du selv siger.
Avatar billede rexa Nybegynder
25. august 2010 - 13:42 #11
ja det var tæt på det virkede men fandt ud af jeg bare skulle sætte opløsningen ned  for at det kunne køre på tv'et :) men acceptere dit svar ... tak for hjælpen