Avatar billede preppydude Nybegynder
25. august 2010 - 23:35 Der er 12 kommentarer

Boot loop med Gigabyte bundkort

Hej,

Jeg har for nyligt købt følgende:
PSU  Corsair TX650W
CPU  Core i7 I7-920
GPU  Sapphire VAPOR-X HD 5870
RAM  Kingston HyperX 3 x 2 GB (se http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=KHX1600C9D3K3%2F6GX)
MTB  Gigabyte GA-X58A-UD3R

Da jeg havde sat delene i som jeg skulle, ville jeg - sjovt nok - starte den, hvilket resulterede i konstante og uendelige boot loops, uden POST. Jeg har lavet en del troubleshooting, såsom at prøve forskellige slags RAM i forskellige slots, resette BIOSen, osv. Alt det jeg kunne komme i tanke om.

Men den bliver ved. Nogen idé om hvad det kan være? Efter søgning på Google kan jeg se, at jeg langt fra er den eneste der har problemer med netop det bundkort, men ingen af de ting jeg har læst virker

Jeg vil virkelig godt undgå at spilde tid på at sende det til reparation eller bestille et nyt, hvis det altså kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2010 - 07:24 #1
har du etstet ram for fejl

lav sådan en fætter og boot op på den med 1 klods i ad gangen
kommer der røde tal er den dårlig og skal byttes

http://www.ultimatebootcd.com/

det kan også skyldes for lidt strøm men tror det ikke
m.v.h
Avatar billede Blandy Praktikant
26. august 2010 - 08:20 #2
Reset dit bundkort med jumper. Har haft samme fejl, pga bundkortet havde været udtaget til stikprøve, og så laver den cpu der tidligere har været i bøvl med det nye. Så prøv det.
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. august 2010 - 08:47 #3
@Blandy:
Hvor sidder jumperen henne, sådan lidt mere præcist? :P
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2010 - 08:58 #4
jumper til reset sidder lige omkring hvor batteriet sidder

men se i den bog der fulgte med dit bundkort
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. august 2010 - 09:05 #5
Kan desværre ikke finde nogen, hverken når jeg kigger selv eller ser i manualen. :(
Avatar billede Blandy Praktikant
26. august 2010 - 11:54 #6
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://img.tomshardware.com/us/2006/02/27/in_search_of_true_ddr2_bleeding_edge_memory/cmos_jumper.jpg&imgrefurl=http://www.tomshardware.com/reviews/search-true-ddr2-bleeding-edge-memory,1223-17.html&usg=__Vx1zHo1aO_tA3NtUcab8ZUqheUU=&h=319&w=425&sz=71&hl=da&start=0&zoom=1&tbnid=OKz7IJwdFgZIlM:&tbnh=161&tbnw=216&prev=/images%3Fq%3Dmotherboard%2Bjumper%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26biw%3D1259%26bih%3D828%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=421&ei=xDl2TKgoyPrgBo7s8PYF&oei=xDl2TKgoyPrgBo7s8PYF&esq=1&page=1&ndsp=20&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=95&ty=69

Sådan ser den ud.
Avatar billede Blandy Praktikant
26. august 2010 - 11:54 #7
møg link
Avatar billede Blandy Praktikant
26. august 2010 - 11:55 #8
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. august 2010 - 12:27 #9
Den jumper er erstattet af en knap på bundkortet - og det har jeg også prøvet.

Jeg har fundet ud af, at hvis ikke jeg tilslutter de 2x ATX 12V stik, så "starter" den (dvs. den lukker ikke ned). jeg er udemærket klar over at det er fordi CPUen ikke kører, men kan jeg ikke - ud fra det - konkludere at der er fejl på bundkortet?
Avatar billede Blandy Praktikant
26. august 2010 - 12:37 #10
En knap? Hvordan ser den ud? vil jeg meget gerne se.
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. august 2010 - 12:42 #11
En fin lille knap med teksten "clr CMOS" ved diverse tilslutninger (Audio In/LAN/etc.). Har prøvet både den og at tage batteriet ud.
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. august 2010 - 12:43 #12