Avatar billede bonogo Nybegynder
26. august 2010 - 10:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke Boote fra CD

Hejsa, er stødt ind i et problem, jeg skal have formateret en computer: HP DC 7100 SFF.

Jeg kan i bios sætte maskinen til at boote fra CD, hvilket jeg acepterer og gemmer, men når maskinen genstarter håber den over CD og booter direkte fra HD. På samme tidspunkt som man kan vælge at gå i bios ved F10, kan man også vælge F9 og komme ind i en Quick boot menu, i denne boot menu fremgår kun Harddsiken.

Jeg har prøvet at starte op og køre xp cd´en, men den vil ikke slette gammelt XP da den skriver at den installerede XP er nyere en den på CD.

Nogle gode ideer til at komme videre?
Avatar billede BRB Praktikant
26. august 2010 - 11:05 #1
dc7100 kan både køre IDE og SATA, hvad køre dit cd-rom drev
Avatar billede bonogo Nybegynder
26. august 2010 - 11:09 #2
Jeg har prøvet både med et Sata drev,og har derefter skiftet til IDE, men resultatet er det samme.

Jeg har prøvet at koble strmmen fra og fjerne biosbatteriet i 5 min., men stadig virker det ikke.

Jeg har prøvet at boote fra et USB drev, men også her hopper den direkte på hardisken.
Avatar billede BRB Praktikant
26. august 2010 - 11:13 #3
Hmm. meget spøjst. jeg hev lige en DC7100 ned fra lageret. selv uden nogen boot disk i kan jeg få CD rom muligheden via F9.

også med en factoty default af BIOS var muligheden der.

Har du mulighed for at lave en BIOS update med det nuværende OS? du kan jo ikke rigtig flashe BIOS med en bootdisk når den nu ikke vil boote på dem. :-)
Avatar billede bonogo Nybegynder
26. august 2010 - 12:02 #4
Er nødt til at smutte til møde - jeg prøver at hete en bios via hp´s hjemmeside g ser hvorfan den reagerer i morgen.
Avatar billede bonogo Nybegynder
26. august 2010 - 14:02 #5
Har opdateret bios til seneste version, men problemet er stadig det samme, har tidligere formaeret andre maskiner af samme model og er aldrig støt på problemet før
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2010 - 08:26 #6
hvis andet svigter så prøv det her

kan den boote på usb enhed???? altså en usb stick

brug en på mindst 4 gb af god kvalitet ???

jeg har en den ikke kan lave den på men den er også en ældre fætter der er på vej i skraldespanden

min virker fint i win 7 32 bit

http://www.turnon.dk/installer-windows-7-fra-en-usb-n%C3%B8gle/

m.v.h
Avatar billede bonogo Nybegynder
27. august 2010 - 10:36 #7
Kan heller ikke boote fra USB, men jeg har selv løst problemet i går aftes.

Jeg pillede strøm fra, fjernede biosbatteri, disconnectede jumper på bundkortet og nulstillede 5-10 sek. via cmos knap (tror jeg nok den hedder)

Herefter virkede det igen, også under f9 menu havde jeg nu mulighed for at vælge de samme opstartsmuligheder som i selve Bios.