Avatar billede tlw Nybegynder
28. august 2010 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup Outlook til Gmail konto

Jeg har oprettet en konto test@gmail.com . Den vil jeg gerne bruge som backup til Outlook 2007.
Der er 2 mailkonti i Outlook og ca. 5000mails fordelt over 50-100 mapper. (Det er fra et lille firma)og 2 arkiv mapper

mail1@firma.dk
mail2@tdc.dk

Jeg har sat Gmail op, så den kan modtage og sende via. de 2 email.

Jeg har forsøgt at sætte det op via denne guide
http://www.labnol.org/internet/email/export-outlook-email-to-gmail-pst-backup/1938/
Men det virker ikke med mails. Jeg prøvede først bare at aktivere IMAP i Gmail også bruge noget google aps "Outlook Migration". Men det er kun kontakter den kan sync'e. Når den når til mails skriver den, at jeg skal aktivere IMAPI og sikre at "terms of use" er accepteret før den kan.
Google siger at jeg skal logge ind på google aps og aktivere det, men det kst. vist penge?!?

Nogen som kan hjælpe?
Idéen var, at der, enten automatisk eller ved at starte et prg, kan sync'e mails, mapper osv med gmail så der er en backup.
Avatar billede niller10 Nybegynder
28. august 2010 - 20:04 #1
Hej TLW

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med denne backup løsning..

Alle dine data i outlook vil du syncronisere til Gmail, gmail skal derefter tage en backup -just-in-case...

Ta evt. en kig på denne lille løsning hos mxhotel.no
www.mxhotel.no

Niller10
Avatar billede tlw Nybegynder
28. august 2010 - 20:52 #2
Jeg vil have den til at hente alle data fra Outlook (som ligger i Outlook nu) og lægge på Gmail, så Gmail bliver en backup.

I fremtiden skal Gmail så hente fra Outlook, så der ligger en backup af Outlook.
Det skal helst gøres automatisk eller ved at starte et prg, som så gør det.

Der er i forvejen en NAS hvorpå der ligges kopier af .pst filerne.

Anden webløsning tror jeg ikke at der er interesse for, men tak for forslaget.

Jeg skal aflevere pc'en i morgenformiddag, så jeg håber på gode svar i aften :)
Avatar billede niller10 Nybegynder
28. august 2010 - 21:36 #3
Hej,

Gmail har jeg meget dårlig erfaring fra.. Den løsning du søger kan du sikkert med Gmail. Har du prøvet at ringe til Gmail eller skrive en mail til dem :-) *host" sorry, det kan man jo ikke....

Du sidder med et problem du skal ha løst til i morgen formiddag.. Du oprettede dit spørgsmål kl. 15:07 i dag men har ikke fundet en løsning som du mener du kan bruge. Sorry, men hvis du får betaling af din kunde / bruger for at levere varen i morgen men ikke kan, hvordan ser din situation så ud..

Gmail er sikkert veldig fint, men hvor fint er det hvis du ikke kan kontakte dem for at få løst et problem som kan være ret vigtigt for dig at få løst til en meget snæver tidsfrist ?

Ta og skriv en mail til support@mxhotel.no - ved klovenen på dem mail adresse lige nu sidder og skriver på eksperten :-) Er helt sikkert på at han er frisk på hjelpe dig og redde dit skind med "tak for hjelpen" som betaling :-)

Hvis ikke... hed og lykke til dig :-)
Avatar billede tlw Nybegynder
28. august 2010 - 21:43 #4
Ja. Det kan du have ret i. Dog er dette en vennetjeneste, så jeg tjener ikke det store på det.
Grunden til, at jeg gerne vil have det løst til i morgen er, at jeg så kan spare en køretur på 35km. :)
Avatar billede niller10 Nybegynder
28. august 2010 - 21:50 #5
okay... det er jo også en slags penge ( i bensin )
Men dit problem kunne være læst på under 20 min og kunne være en midlertidig løsning til du fik det andet til at virke....

Kan kort fortelle..

Med outlook connector kan du syncronisere kalender, opgaver, kontakter, noter, opgaver til en personlig webmail og installere outlook connector på en anden computer og få tilgang til de samme oplysninger som du har på computer en.. Visa-versa

Vh.

Niller
Avatar billede tlw Nybegynder
29. august 2010 - 08:54 #6
Jeg lukker her. Jeg vil læse lidt op på IMAP også kan jeg jo altid lave det om hos ham.

Tak for forslagende.
Avatar billede niller10 Nybegynder
29. august 2010 - 13:27 #7
Hej Tlw,

IMAP er et simpelt :-) Med pop3 henter du du mail som ligger i din indboks på en mailserver og sletter derefter mailen så den kun ligger lokalt i din mailklient ( eks. outlook )

Med imap henter du alle mapper du har på mailserveren. De mails der ligger på mailserveren forbliver der til du sletter dem.

Hvis du kigger den video jeg har lavet på mxhotel.no der hedder syncronisere ser du at de mapper jeg har i Outlook er de samme som jeg har på min webmail...

Takker for points :-) trenger du mere hjelp er det bare at skrive :-)

Niller