Avatar billede thebayzer Nybegynder
30. august 2010 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ikke tilstrækkelig diskplads

Jeg har en 2x500gb diske i min bærbare som hver er delt op i 2x250 gb. På C:\-drevet kører Windows7, og computeren er sat til at oprette sikkerhedskopi på disk G:\. Problemet er at mens systemfilerne på C: fylder omkring 50-60gb, fylder sikkerhedskopien næsten hele G:-drevet. Min papirkurv er tom og der er kun 2 filer på G.-drevet; en fil med det navn som jeg har givet computeren, og en WindowsImageBackup-fil.
Hvorfor fylder sikkerhedskopien så meget, og hvordan kan jeg afhjælpe problemet ? Jeg frygter jo at computeren ikke kan lave en sikkerhedskopi når destinationsdrevet er fyldt. Hvad gør jeg ?
Avatar billede kimtheman Novice
30. august 2010 - 14:13 #1
Bruger selv et backup program på dansk der ikke laver image filer, men laver en kopi som det er. Det er nemt og gratis.

Så du kunne slette image filen, og download programmet og lave en ny kopi, som er og fylder ens, med det man tager backup af.
(Eller i omvendt rækkefølge hvis du vil have en kopi først inden du sletter imagefil)

Cobian Backup
http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm
Avatar billede Selas Nybegynder
30. august 2010 - 14:34 #2
Det lyder som om dit backup program tager backup af hele partitionen inkl tom plads lige som når acronis laver et image af C drevet.

Men du kan måske finde flere filer ved at slå visning a gemte filer/foldere til:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/show-hidden-files-and-folders-in-windows-vista/
Avatar billede thebayzer Nybegynder
17. september 2010 - 07:23 #3
jeg tømmer destinationsdrevet med jævne mellemrum. Den laver jo regelmæssige backup alligevel...