Avatar billede bkp Nybegynder
03. januar 2000 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i lokal PWS vil ikke åbne RECORDSET

Jeg har følgende kode:

SET MYCONN = SERVER.CREATEOBJECT("ADODB.CONNECTION")
MYCONN.OPEN "DRIVER={Microsoft ACCESS DRIVER (*.MDB)}; uid=admin; DBQ=" & server.MapPath("web1.mdb")
SET RS = SERVER.CREATEOBJECT("ADODB.Recordset")
STRSQL = "SELECT * FROM Tabel Order by FeltID, SprogID"
RS.OPEN STRSQL, MYCONN, 1, 3

Ved linien > SET RS = SERVER.CREATEOBJECT("ADODB.Recordset")
Skriver browseren:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl error '800a01a8'

Et objekt er obligatorisk: ''

Men når jeg uploader koden til min ftp adresse er der ingen fejl, mangler jeg at installere noget i min win98.
Jeg har installeret Access97!
Avatar billede isdan Nybegynder
03. januar 2000 - 21:54 #1
prøv at installere de nyeste ODBC drivere. Hent Microsoft Data Acces Components MDAC fra Microsofts egen hjemmeside (http://www.microsoft.com/data) og installer MDAC pakken...

Avatar billede bkp Nybegynder
03. januar 2000 - 21:55 #2
OK jeg prøver
Avatar billede bkp Nybegynder
03. januar 2000 - 22:01 #3
Det hjalp ikke!
Avatar billede isdan Nybegynder
03. januar 2000 - 22:29 #4
Hvad med at lave en connection som lyder sådan.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("web1.mdb")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; uid=admin " & DBPath

SQL = "select * from Tabel Order by FeltID, SprogID"
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Avatar billede isdan Nybegynder
03. januar 2000 - 22:30 #5
Det skal bare virke
Avatar billede bkp Nybegynder
04. januar 2000 - 08:41 #6
Det er da værd at prøve, jeg kigger på det i aften
Avatar billede flemming Nybegynder
04. januar 2000 - 13:16 #7
Begge kode stumper resulterer i det samme.

Dit problem er nok at filen "web1.mdb" ikke kan findes når du bruger pws. Skriv server.mappath("web1.mdb") ud på siden lige inden du åbner databasen og kontroler at stien er rigtig.
Avatar billede bkp Nybegynder
04. januar 2000 - 21:01 #8
Jeg fandt selv fejlen, det var en UpperCase fejl:
denne linie:
MYCONN.OPEN "DRIVER={Microsoft ACCESS DRIVER (*.MDB)}; uid=admin; DBQ=" & server.MapPath("web1.mdb")

blev ændret til:
MYCONN.OPEN "DRIVER={Microsoft Access driver (*.MDB)}; uid=admin; DBQ=" & server.MapPath("web1.mdb")

Utroligt at der ikke skal mere til.