Avatar billede jens48 Ekspert
02. september 2010 - 10:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udprintning af varierende antal sider

Jeg har et ark af varierende størrelse som jeg printer ud med følgende makro:

Sub Print1()
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=Range("j1"), Copies:=1, Collate _
        :=True
End Sub

J1 angiver hvor mange sider der skal printes ud ved at checke om bestemte celler er tomme, så tomme sider ikke udprintes. Det fungerer OK når alle celler er lige høje, men jeg har et andet ark hvor cellehøjden varierer meget (wrapped text) og metoden med at checke bestemte celler dur derfor ikke. Kan print area defineres til kun at være celler med tekst? Celler med formler ønsket altså kun printet ud, hvis formelen henter en tekst fra et andet ark.
Avatar billede excelent Ekspert
04. september 2010 - 20:15 #1
Du er velkommen til at sende et eks. ark som illustrerer problemet, med forklaring på hvad du ønsker at opnå
Avatar billede jens48 Ekspert
07. september 2010 - 10:12 #2
Det er lidt besværligt at sende arket, da det kun virker når adskillige andre ark er åbne samtidig.
Det jeg har brug for er at få defineret print area til kun at omfatte celler med tekst
Avatar billede excelent Ekspert
07. september 2010 - 15:17 #3
du behøver ikke sende arket eller andre tilhørende
blot lave et ny som illustrerer problemet
Avatar billede jens48 Ekspert
20. september 2010 - 22:25 #4
Fandt selv en løsning med følgende formel i J1
="$A$1:$H$"&COUNTIF(A:A;"<>0")
(Tæller antal fyldte celler i kolonne A)
og nedenstående makro
Sub PrintPage()
    Range("j1").Select
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ActiveCell
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub