03. september 2010 - 22:13Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Få forbindelse mellem win7 og winXP
Hej
Jeg har forgæves prøvet at få forbindelse mellem min win7 bærbar og min winXP stationær computer. Når jeg deler en mappe på den ene eller anden pc, vil jeg gerne kunne komme til mappen fra den anden pc. Samt at jeg har installeret og delt en printer på min winXP som andre pc på netwærket kan printe ud fra.
Normalt er den typiske fejl at man har firewall sat til, og eller de ikke er i samme arbejds gruppe.
Nogen der kan hjælpe mig hvordan jeg for hul igennem mellem Win7 og WinXP?
Den moderne arbejdsplads er i stigende grad afhængig af mødelokaler til at fremme samarbejde, men dette skift medfører også stigende sikkerhedsudfordringer.
hvis du har slået shares til på begge computere er det ikke sværere end at finde ud af hvad for ip adresser dine computere har på netværket det kan du gøre ved at gå til menuen start, kør og skriv cmd - så skriver ipconfig i prompten
der kommer en masse information du skal bruge den ipadresse der starter med 192.168 (hvis du er på et "normalt" netværk)
skriv hele ip adressen ned og gå til den anden computer i stifinder adresse linje skriver du
\\192.168.x.x\
(x.x erstatter du naturligvis med de rigtige tal fra din ip)
Af en eller anden grund fik jeg aldrig lukket spørgsmålet.
Engang imellem kan jeg stadig ikke få forbindelse fra win7 til winXP. Så skal den genstartet og så kommer den.
Men har aldrig fået winXP til win7 adgang. Så det har jeg helt droppet. Må vel bare accepter at win7 har nogle dårlige sider.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.