Avatar billede klatten Nybegynder
04. september 2010 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HDD til Popcorn Hour A-200

hej

jeg vil købe nævnte medieafspiller men der følger ikke hdd med. Tænkte på at sætte en 1TB i.
Nogen der kan fortælle mig hvilket interface jeg skal bruge? skal den bare hedde "SATA" ?

Og vil gerne have en støgsvag hdd anbefalet..

Tak
Avatar billede justrace Novice
04. september 2010 - 20:28 #1
Køb en WD Green, og ja, det er en SATA du skal bruge. Men præcist hvilken, ved de temmelig meget om på recordere.dk. Ved godt jeg sender dig til et andet forum, men der sidder eksperter på netop dette område.

Men der findes en anden som kan præcist det samme, og måske lidt mere: HDI DUNE 3.0, http://nemedia.dk
Avatar billede klatten Nybegynder
05. september 2010 - 07:19 #2
ja, Dune ser også spændende ud... noget dyrere men så også med Blue Ray drev. (ville ønske jeg ikke allerede havde købt en Blue Ray afspiller)
WD Green... ja, jeg kom frem til det samme faktisk, så point er dine hvis du smidet svar!
Avatar billede justrace Novice
05. september 2010 - 07:32 #3
Ja den med BD-drev er lidt dyr, men den uden kan jo det samme. Jeg syntes endda den er en del pænere, og det ville jeg godt betale for hvis jeg skulle ud at købe nyt.

Du bliver nok alligevel glad for din afspiller, da en BD-skive fylder i snit 25 GB på harddisken, så det er nok ikke lige 200 af dem man lige fylder på.

Jeg har dog valgt at købe BD-film alligevel, men indtil videre ripper jeg dem til MPEG4 (X-boks format) og det er så i lige så god kvalitet som DVD, og når så det bliver til at købe harddiske i 2 TB til en fornuftig pris i server-udgaver, så kan de forholdsvis hurtigt kopieres til den tid.

Et rip til det format tager typist 6-8 timer, hvor en kopi kun tager en halv til en hel time.

Mht harddisk, så tjek på deres hjemmeside om der skulle være en kompabilitetsliste, så du ikke risikerer at vælge en der ikke virker optimalt til lige dem maskine.