Avatar billede Kasper_Bang Nybegynder
05. september 2010 - 00:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formater/Defragmenter min harddisk

Hej jeg søger et enkelt svar på hvordan jeg formatere min harddisk og gør den som fabriksny :D
Avatar billede clemmedk Praktikant
05. september 2010 - 00:14 #1
er det windows du bruger
Avatar billede clemmedk Praktikant
05. september 2010 - 00:17 #2
for hvis det er det kan du højre klikke på denne computer tryk på administration og i den er der en der hedder diskhåndtering der kan man det man skal kunne med en disk
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2010 - 00:32 #3
clemmedk
Hvorfor skriver du dit inlæg som svar?
man kan ikke formatere eller defragmentere fra diskhåndteringen det gøres fra start under installation eller hvis man har en gendannelses partion.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2010 - 00:40 #4
Kasper_Bang
Hvis du vil formatere din Harddisk skal du sætte din instalations CD/DVD i og i bios sætte dit diskdrev som første boot og når du kommer dertil hvor du kan starte instalation er der en mulighed for at slette den pation hvor du har dit styresystem lidt forskelligt hvordan om det er xp vista eller win7
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 09:01 #5
#4 Er den rigtige måde at gøre det på, hvis du har cd som installations medie.

Men du skriver ikke om det er tilfældet. Mange pc'er er født med preinstallationer, og har et ekstra drev på harddisken til denne installation. Hedder typisk recovery backup eller lignende. For at komme til at geninstallerere systemet til som den var ny skal man trykke på en knap i opstarten, så man kommer ind i denne recovery console. Denne knap er forskellig fra model til model, men står næsten altid på skaærmen som første billede.
Avatar billede Kasper_Bang Nybegynder
05. september 2010 - 11:55 #6
Jeg har en win7 acer. Der fulgte ikke nogen disk med, men har senere opgraderet den fra vista home premium til win7 home premium. dvs jeg har 2diske (:
Avatar billede Kasper_Bang Nybegynder
05. september 2010 - 11:56 #7
220661- mange tak, hvordan skal jeg give dig pointene?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 12:04 #8
Min bemærkning var supplement til det poko1 skrev, så jeg mener faktisk vi skal dele denne.
Lægger svar her til deling med ham.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 12:05 #9
Vent med at acceptere svar til poko svarer. Og afkryds herefter begge svar. Så deler vi og tråden lukkes
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2010 - 15:17 #10
Havde det været for min skyld kunne du beholde dine point.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2010 - 20:44 #11
For at skrive #4 er rigtig????
og så forstår du ikke jeg undrer mig!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 16:11 #12
Poko1
Hvorfor svarer du bare ikke på den opfordring der bliver givet, I stedet for at spamme tråden?
Hvad får du ud af det? Forstår ikke din negative måde at være på.

I øvrigt er din kommentar ikke bedre end min, hvis du læser mit inlæg #5 til ende. Af indlægget kan du jo ikke direkte  se hvilken harddisk der er tale om, og hvad han mener med "fabriksny"? Kan være gendannet til de fabrikindstillinger den var født med.

Er det en slavedisk, så er clemmedk's svar ligeså godt som vores kommentar.