Avatar billede idenu Nybegynder
05. september 2010 - 19:34 Der er 1 kommentar

Mappe synkronisering - Automator

Jeg har en Synology netværksharddisk, som er forbundet til mit fjernsyn via dlna. Herpå ser jeg min billedsamling, som jeg har organiseret via iPhoto på min mac. Det eneste problem er bare når jeg har tilført nye billeder til iPhoto biblioteket, så er jeg nødt til manuel at overføre billederne fra den mappe i iPhoto, som hedder "Originals".

Jeg har derfor prøvet at lave et Automator script, som kan synkronisere min "Originals"-mappe på computeren med min netværksharddisk.
Jeg fandt derfor denne Automator action:
http://www.apple.com/downloads/macosx/automator/syncfolders.html

Denne action skulle kunne synkronisere to mapper, det gør den også rigtig godt, men mit spørgsmål er så hvordan jeg i så fald tilgår iPhoto mappen "Originals" da denne mappe er en del af pakken/programmet iPhoto.
Til dette brugte jeg actionen: "Hent anførte Finderemne"

Den anden løsning jeg fandt ud af var at bruge actionen: "Hent anførte iPhoto-emner" Mit anden spørgsmål er så hvordan jeg forbinder Sync Folders 0.9 og iPhoto actionen?
Avatar billede Bergsorensen Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:20 #1
Jeg kan ikke svare direkte på dit spørgsmål - men jeg har selv haft nogenlunde samme udfordring hvor jeg ville bruge min nas som backup og derfor skulle synche forskellige mapper med hinanden.

Til det brugte jeg transmit som har en indbygget synch funktion. Kræver selvfølgelig FTP, men fungerer upåklageligt.