Avatar billede bivins Nybegynder
06. september 2010 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Glemt password i Wíndows 7

Hej Eksperter.
Jeg havde et problem med min bærbar og kørte en systemgendannelse. Virkede ikke. Valgte en ældre dato. Ved start op virkede mit password ikke. Jeg eksperimenterede med nogle forskellige password lige nøjagtig i de dage ved den valgte dato i systemgendannelse, så jeg har ingen chance for at huske det ;-(.
Jeg har læst noget om at man via routeren måske kan komme ind. Jeg har en stationær forbundet til den samme router via en switch, hvor igennem jeg kan komme ind i opsætningen, men er ikke særlig godt kendt med hvordan man arbejder der.
Er der nogen der kan hjælpe på det område eller måske med en hel anden metode, eller skal jeg igennem en ny installering?
Avatar billede welcor Nybegynder
06. september 2010 - 22:31 #1
Beklager. Du har nok ikke mulighed for at "komme ind" hvis du ikke har et password.

Men, hent en linux livecd og red det som du vil have reddet før du geninstallerer.

Se på denne side (som er på engelsk) hvordan man gør det:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/use-ubuntu-live-cd-to-backup-files-from-your-dead-windows-computer/
07. september 2010 - 06:34 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2010 - 07:22 #3
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

under how to get it

m.v.h
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 19:42 #4
værktøjet som treatmenice anbefaler er enkelt og genialt så længe det bare er det lokale administrator pw du skal bruge. Kan ikke anbefales nok. :-)
Avatar billede welcor Nybegynder
08. september 2010 - 21:31 #5
sejt. Det kendte jeg ikke til. Glem min kommentar over.
Avatar billede bivins Nybegynder
09. september 2010 - 00:22 #6
Tak for interessen, men jeg fandt faktisk selv svaret senere samme dag/nat jeg stillede spørgsmålet. Værktøjet hedder,  ophcrack LiveCD 2.3.1  og det
virker fantastisk. Det finder frem til hvad ens password var.
Man brænder en CD og booter fra den, det hele kører automatisk.

Det findes her, med vejledning også:

http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/gr/ophcrack.htm