Avatar billede jens_32 Nybegynder
12. september 2010 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SBS 2008 og remote access

Jeg har ovenstående styresystem.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan kan gå på serveren remote, altså med rdp, hvis brugeren er medlem af Domain Admins.

Jeg synes dog domain admins er lidt rigeligt at være medlem af for den almindelige bruger.

Er den en meget mere inskrænket gruppe brugeren kan være i og så have adgang remote.

Jeg har prøvet med remote desktop user uden held.

Hvordan kan man egentlig mere specifikt se hvad domain admins indeholder af rettigheder og kan man editere denne security group?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
13. september 2010 - 13:51 #2
Jeg kan ikke se hvad linket skal bruges til?
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2010 - 14:32 #3
Den var egentlig i kombination med et andet link jeg lige missede:
http://www.winvistatips.com/remote-desktop-sbs-2008-dc-t672119.html

Det første link beskriver lidt problemet med Remote Desktop for Administration vs Remote desktop.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
13. september 2010 - 15:16 #4
Har du mulighed for at prøve at forklare mig svaret ud fra det spørgsmål jeg stiller?
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2010 - 16:09 #5
Ændre i default domain policy eller opret en ny GPO til formålet ud fra hvad der beskrives i mit link i #3, da denne politik så vil give users adgang til RDP.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. september 2010 - 13:16 #6
Lukket.