Avatar billede madx Nybegynder
12. september 2010 - 17:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

news.stofanet.dk, stofa nyhedsserver taget ned (uden videre)

Dette blot til andre Stofa-kunder som får fejl, som f.eks. "access denied to your node", når de forsøger at besøge Stofa's nyhedsserver og nyhedsgrupper på news.stofanet.dk:

Jeg fandt ingen fejl i opsætningen og det viser sig såmænd at den bare er taget ned uden nærmere information fra Stofa's side.

Jojo, vist kan man logge sig ind på "mine sider", lede efter en nyhed man ikke kender og måske være heldig at læse, at Stofa's News Groups er taget ned primo sept. 2010. Således oplyste man inde hos Teknisk Support.

Jeg vil selvfølgelig gerne rette lidt op på Stofa's kunde-arrogance og manglende service ved her at nævne problemet og dets "løsning": news.stofanet.dk er væk, pist borte, død :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2010 - 17:50 #1
Jep, og løsningen er ikke så godt beskrevet hos Stofa, men man finder ud af at den går ud på at tilmelde sig en gratis løsning :-)

Man kan registrere sig hos http://dotsrc.org/usenet/

- og bruge news.sunsite.dk som server + den adgangskode man får i registreringsmailen.

Jeg har selv lavet den ændring og det fungerer fint. Men der er sikkert også andre løsninger.
Avatar billede madx Nybegynder
13. september 2010 - 08:29 #2
Jeg fik det også op at køre.... Det ændrer nu ikke på at jeg bliver knotten over den manglende proaktive omtanke.

Meldingen inde fra Stofa var, at det "blot" drejede sig om nogle få hundreder, der anvendte deres nyhedsserver. OK, så vi er altså ikke vigtige...

Men så har man lært den lektie ;-)
Avatar billede hviid Nybegynder
13. september 2010 - 21:06 #3
Hvor er Stofa simpelthen rådne - Har virkelig lært meget af at følge med på flere nyhedsgrupper. Nu har jeg i flere dage undret mig over, at jeg ikke kunne logge på deres newsserver og så skal man læse på Eksperten, at det har de bare fjernet

Det er bare et hjertesuk og jeg kan nok få råd til at købe mig adgang til nyhedsgruper gennem easynews eller hvad det hedder, synes bare det er så usselt
Avatar billede madx Nybegynder
31. oktober 2010 - 09:16 #4
Tid at lukke....