Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
12. september 2010 - 17:29 Der er 2 kommentarer

Tegning af Derived parts i Inventor 2011

Jeg har oprettet en derived part i Inventor 2011 hvor jeg har indsat  den assembly jeg vil tegne efter som en Work surface. Når jeg har tegnet min Derived part skjuler jeg Surface bodies-mappen i modeltræet, og alt er som jeg vil have det til at være.

Når jeg opretter en .idw tegning af den afledte part kommer problemet. Her kommer den assembly jeg har brugt til nat tegne efter med.

Spørgsmålet er således hvordan jeg fjerner Work surface delen af en part når jeg skal fremstille en deteiltegning af en derived part.?

Har fremgangsmåden været forkert i forhold til hensigten med funktionen?
Avatar billede voo Nybegynder
01. oktober 2010 - 20:54 #1
Hej
Ved ikke om jeg helt har forstået dig, men jeg vil mene at du inde på den derivede skal højre klikke på surfacen og slå visibility fra.
Ellers giv besked.
MVH
voo
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
02. november 2010 - 19:14 #2
Hej, først undskyld den lange svartid!

Jeg har prøvet at slå visibility fra, men det er underligt, for det har ikke nogen virkning på tegningen.

Fremgangsmåden for at fjerne surfacen har været:
-Jeg har indsat et base view i min .idw tegning. (og konstateret at surfacen er med på tegningen)
-Jeg går ind i modeltræet for view'et
-Finder den .ipt part som er tegnet efter en surface
-Højreklikker på mappen Surface bodies og fjerner fluebenet fra Visibility
-Konstaterer at det ikke har nogen indvirkning på udseendet at tegningen.

Jeg kan derudover se at nedenunder mappen surfacebodies ligger et element der ligner en surface, men jeg har ikke muliughed for at markere den med musen på nogen måde, ved ikke om det har noget med den at gøre?