Avatar billede Iskold-G Nybegynder
12. september 2010 - 20:08 Der er 12 kommentarer

XP uden cd´er

Jeg har et problem med min computer som er blevet meget sløv og langsom. jeg vil derfor gerne have om installeret windows om igen jeg har ingen cd men koden står dog i bunden af computeren. håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 20:12 #1
Har du en recovery partition?
D drev der hedder recovery eller backup?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 20:15 #2
Har du heller ikke det kan du låne en cd med windows og bruge licensen der står i bunden.
Kriteret er at cd er samme version som licens henviser til.
Står på licensen.
Avatar billede Iskold-G Nybegynder
12. september 2010 - 20:32 #3
Ja jeg har et D drev der hedder HP recovery, det er en HP pavilion dv6000. hvordan fungerer det så med recovery drev der??
12. september 2010 - 20:48 #4
http://www.eksperten.dk/spm/870022

---

Prøv [F11] straks ved PowerOn - evt. flere gange efter hinanden - og se hvad der sker ?

---

Når du så har fået [Factory Recovery] gennemfør,så straks til WindowsUpdate for ALLE opdateringer!!!

Samme mht. dit - selvfølgelig - SIKKERHEDSPROGRAM !!!

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 08:16 #5
Fin samlet guide, med diverse links. Står der ikke i opstarten hvilken knap der skal trykkes på for at gå i recovery console?
Avatar billede Iskold-G Nybegynder
16. september 2010 - 10:00 #6
Jeg har nu om installeret min computer og den er blevet dejlig hurtig igen, nu har jeg bare det problem at jeg synes blæseren larmer helt vildt og kører meget hurtigt, den kører normalt nogen gange og pludselig sætter den op i omdrejninger og larmer meget, nogen der måske ved hvad det kan være
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 10:43 #7
Ved ikke om det er et tilfælde, men bærbare har det jo med at suge snavs til sig. Havde undersøgt det før man beynder at pille ved blæserhastighederne.
Karise Larry har nogle fine billeder om hvordan det kan se ud.
16. september 2010 - 14:16 #8
Avatar billede Iskold-G Nybegynder
16. september 2010 - 15:34 #9
okay det ser jo vildt ud må jeg sige, hvad kan man så gøre ved sådan noget, er det noget man selv kan rense eller hvordan
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 15:56 #10
#8 nemlig.
Den rigtige måde er jo selvfølgelig at skille det hele ad, men det er ikke lige noget man gør hvis man ikke har prøvet det før.
Men en dåse med koprimeret luft og nogle rensepinde så kommer man langt. Lægger lige  link her til  forslag hvordan det kan gøres.

http://www.youtube.com/watch?v=EWwejCKVGOY
http://www.youtube.com/watch?v=0yyEVSkz_0M&feature=related
16. september 2010 - 17:31 #11
... men måske ikke sådan -> http://www.videotiger.com/vids/girllaptop.wmv *G*
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 17:44 #12
#11 Kan godt være den bliver ren. Og skyller man den godt bagefter og sættter den ind i ovnen på 250 grader så ......

Nej det er ikke måden det gøres på. Håber jeg aldrig kommer til at de det på min nethinde.