Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
14. september 2010 - 00:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med aktivering af hyperlink

Hej jeg kører outlook 2007 med bcm.
Når jeg klikker på en hyperlink, email addresse, hjemmeside eller lign, så får jeg en fejl hvor der står:

"handlingen er annuleret pga. begrænsninger på computeren. kontakt systemadministratoren"

Er der nogen der har en ide om hvad det skyldes og hvordan man får den fjernet?

mvh Amatøren
14. september 2010 - 06:15 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Hvilken Browser ?
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
14. september 2010 - 08:01 #2
Den kører Vista
14. september 2010 - 20:40 #3
Hvilken Browser ?
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
14. september 2010 - 21:21 #4
Internet explorer
15. september 2010 - 06:30 #5
Version ?

---

Har du - mere eller mindre frivilligt - har/har haft andre browser instaleret ?

---

[Kontrolpanel] [Standardprogrammer] [Angiv standardprogrammer] [Internet explorer] [Benyt dette program som standard] ...
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
15. september 2010 - 07:01 #6
Hej det er version 8,
Og ja på et tidspunkt havde jeg fået google crome installeret men gik så tilbage til explorer
15. september 2010 - 12:36 #7
Nemlig !!!

[Kontrolpanel] [Standardprogrammer] [Angiv standardprogrammer] [Internet explorer] [Benyt dette program som standard] ...
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
15. september 2010 - 13:25 #8
Hej

Jeg er med på den der og har testet den af - problemet er bare at det ikke virker.  Et eller andet må åbentbart gå ind og blokere, for fejlmeddelelsen kommer med det samme, ikke noget med at den prøver.
Men jeg tror faktisk at du er inde på noget af det rigtige for det var da jeg afinstallerede  google crome at problemet opstod.
15. september 2010 - 17:23 #9
IE - Funktioner - Internet indstilninger - [Advanceret] - Nulstil...
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
15. september 2010 - 21:12 #10
Hej Så er den også testet, men desværre uden effekt. Jeg tror vvi bliver nødt til at frikende browseren og mere vende blikket mod outlook programmet. Det er nemlig helt ligemeget om jeg vil linke til en hjemmeside, eller jeg vil starte en e-mail fra en enden e-mail. Altså hvis nogen har skrevet deres eller en anden e-mail som jeg så vil åbne direkte. - Samme besked. Her må jeg så kopiere mailaddressen og sætte ind i "til" feltet.

Hjælper det ?
15. september 2010 - 21:46 #11
Start IE med "HøjreMusseTast - Kør som Administrator" og derefter #9 ?
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
16. september 2010 - 07:24 #12
Så er det også testet af, men det gav absolut ingen ændring.
Det er mig noget underligt.
Avatar billede amatoren2010 Nybegynder
18. september 2010 - 12:49 #13
Hej Godt kæmpet men efter en hel lørdag formiddag med søgning på nettet (til min kones fortrydelse) og afprøvning af gu´ved hvor meget. Fandt jeg en simpel løsning.

Installerede Firefox og valgte den som standard og så virkede det.
Derefter tilbage til IE 8 som std. og det virker stadig.

Ved søgning på nettet er jeg kommet frem til at det opstår ved afinstalering af Crome. Den rydder åbenbart ikke ordentligt op efter sig.
Men lig et svar så får du pointene.
18. september 2010 - 13:14 #14
Ping...
(Det var så et [svar]...)

Det har jeg faktisk oplevet før; derfor bruger jeg altid
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
til at Afinstall et givent program...

Evt. også en omgang oprydning med http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763