14. september 2010 - 08:58Der er
7 kommentarer og 1 løsning
utilfreds med MM vision, kan jeg returnere købet?
For lidt under 6 måneder siden, købte jeg en ny flot bærbar fra MM vision. Men jeg har haft mere problemer end glæde af den. Efter under en måned, står harddisken af, og da jeg får den tilbage fra producenten, har jeg midlertidigt ikke noget internet. Da jeg får internet igen, opdager jeg, at den ikke længere kan gå på nettet. Dette viser sig at være forårsaget af BULLGUARD antivirus, som MM vision har installeret på min harddisk.
halvanden måned senere har jeg problemer med harddisken igen (hvilket viser sig blot at være BIOS) men jeg kan jo ikke rigtigt undvære min computer i 1-2 uger i tide og utide (jeg kan faktisk slet ikke rigtigt undvære den) så jeg lever med problemet et stykke tid, og da jeg endelig får sendt den ind og får den tilbage igen, har MM vision rodet med mine login indstillinger, så nu er der mange af mine programmer som ikke mener at de har de korrekte rettigheder. Da jeg ringer til MM vision og forklarer dem problemet, er de fuldstændigt uforstående overfor, at jeg ikke kan løse problemet selv, og at det iøvrigt ikke er deres problem, men under alle omstændigheder, er det for besværligt at forklare over telefonen, men "jeg kan da prøve at google en løsning"
Nu er min "A" tast faldet af, og den bruger jeg jo hele tiden (jeg bruger primært min bærbare til at spille på) men MM vision mener ikke at deres taster falder af, af sig selv, så derfor må jeg have ødelagt den, og derfor gælder garantien ikke. Men jeg kan da sende computeren ind til dem, så sætter de den på "gratis", hvis den blot er faldet af, ellers skifter de hele tastaturet... på MIN regning. Men det koster omkring 100kr i porto at sende den ind, og til den pris, kan jeg få et udemærket eksternt tastetur.
Nu er spørgsmålet om jeg har ret til at få den byttet / lade købet gå tilbage? da, jeg har haft den i mindre end 6 måneder, og jeg fik 1 års total garanti med, i købet.
Kvitteringen er forsvundet, og min mor besluttede sig at smide den originale emballage ud, en dag hun var på besøg, mens jeg ikke var hjemme (jeg bor på 21 m2 kollegie værelse, så de kasster stod og fyldte RET meget)
Ps: Jeg har dog faktura nummer og varenummer og kundenummer (fra en af de følgesedler, der følger med, når den har været til reparation. Jeg har også kvittering fra (netbank) fra købet, hvor faktura nummeret står på
PPs: hurtigt svar udbedes, da PCen runder de 6 måneder, d. 24/9
Umiddelbart er mit svar nej, desværre. Hvis man køber en computer over nettet, har man kun 14 dages returret.
Men du kan være heldig hvis du kan argumentere ordentlig for det ikke er din skyld computer tasten er gået i stykker. Jeg tror ikke du skal tage fat i deres support, men få fat i en inde hos MM vision du kan klage over den service du har fået. Verden er desværre skruet så dårligt sammen at folk der er flinke får nada, mens folk der råber og skriger som små børn får sin vilje. Det er desværre næsten din sidste chance, nu hvor du allerede har fået at vide du ikke kan få lavet keyboardet. Du får nok aldrig dine penge tilbage men du kan håbe på at få en ny maskine og forhåbentligt at lidt nyere model.
Verden er desværre skruet så dårligt sammen at folk der er flinke får nada, mens folk der råber og skriger som små børn får sin vilje. Hmm... Ringer eller kommer folk ind i min "butik" på den måde, skal de ikke forvente det store. Er de derimod venlige og forstående over for et problem, så gør vi altid alt hvad vi kan for at løse det.
haverslev jeg kan læse på dit link, at en vare der er købt over internetter i en dansk butik (MM vision ligger i roskilde) så kan jeg få byttet varen i op til 2 år, ved fejl og mangler, er dette korrekt?
Bamma / beach, nu er jeg ikke den store skrigende type. Hvis det ikke hjælper noget at forklare min sag stille og roligt, er jeg som regel ganske lost 8(
jeg er sikker nok på at jeg har ret til at få den byttet, spørgsmålet er vel nærmest:
1) kan det passe at butikken kan fralægge sig ethvert ansvar, ved at en af tasterne er faldet af? 2) hvor stærkt/svagt står jeg egentlig ved at jeg KUN har print af overførslen fra netbank, hvor faktura nummeret står og jeg ikke har original emballage... hvis det kommer til hårdt mod hårdt?
Skal jeg evt betale for at oprette en sag hos forbruger- og konkurrence styrelsen?
tak til haverslev. Jeg har fået den information jeg skulle bruge.
Jeg har dog i mellemtiden besluttet mig for at lade være med at sende computeren ind til reparation, da det koster omkring 100kr i porto og jeg så skal undvære den i over en uge. For slet ikke at tale om, hvad der er af nyopståede fejl og irritationsmomenter, når den kommer tilbage fra deres værksted, ligesom der har været de to andre gange.
Det er nemmere og billigere bare at enten leve med, at tasten mangler, eller at købe et eksternt tastetur 8(
Ps: som det kan læses af mine indlæg, KAN jeg godt skrive A, men det er lige irritterende, at tasten mangler 8(
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.