Avatar billede taoist Nybegynder
14. september 2010 - 10:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

CPU'er, Er jeg blevet snydt eller kan jeg være "tilfreds"?

Jeg bestilte en bærbar pc hos wupti.dk og havde set at haverslev anbefalede en computer med en intel core i3 prosesser(hurtig og lydsvag), derfor bestilte jeg denne bærbar som vist i link  http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/236000/MSI-CR610220NE.html , dog med en 2,13 GHz Intel Core i3-330M prosesser, som de også havde på tilbud, men i stedet har de sendt mig denne på linket, som er med 2,1 GHz AMD Athlon M320, de er umiddelbart helt identiske også i pris, bortset fra cpu'en. Kan jeg være tilfreds med det, jeg mener ikke de bare skal sende mig denne fordi den anden er udsolgt eller det var et salgstrick, uden at blive spurgt? jeg bestilte jo en med i3. Kan jeg alligevel være tilfreds med denne eller hvad er forskellen på de to CPU'er ?.
Avatar billede Bamma Nybegynder
14. september 2010 - 10:52 #1
Personligt ville jeg ikke være tilfræds, men jeg er osse intel tilhænger, da de i min mening er af bedre kvalitet, sådan har det i hvertfald været.
Avatar billede nickwan Nybegynder
14. september 2010 - 10:58 #2
jeg er enig med Bamma men jeg er også selv intel menneske:)
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2010 - 11:17 #3
Du skal IKKE acceptere dem maskine med AMD processoren.
Selvom de stort set er identiske i cpu speed, så er Intel I3 cpu`en bedre.
HVIS den skulle være på højde eller lidt bedre, så skulle den have været med en AMD 2,3Ghz M520 cpu
Så retur til Wupti
Avatar billede taoist Nybegynder
14. september 2010 - 11:25 #4
Tak haveslev, jeg har også lige opdaget at den de har sendt mig kun er med 3GB ram, hvor de lovede 4096, + at de lovede 500GB HDD og den jeg fik er kun 320 HDD, hva' fa'en bilder de sig ind det er sgu' da godt nok træls som de siger i jylland, kan jeg holde dem op på dette som jeg bestilte eller vil de bare sige at jeg kan få pengene retur
Avatar billede teknik Juniormester
14. september 2010 - 11:28 #5
Det er også min mening er du blevet snydt.

iflg.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

Så scorer
i3-330M 2,13ghz
2206, 26976, 20490 points i 3dmark 06 CPU, drystone og whetstone testen

mens -
Athlon M320  2,1ghz
scorer 1668, 14740, 12210

regnet ud fra gns. på disse tal, så yder den leverede cpu 37% ringere end den bestilte.

Så retur, eller et væsentligt afslag.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 11:31 #6
Enig i #3.
Og du skal holdes helt skadesfri.
Du skal ikke betale for fragt eller noget som helst anden udgift i denne sammenhæng.
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2010 - 11:46 #7
kan jeg holde dem op på dette som jeg bestilte eller vil de bare sige at jeg kan få pengene retur

JA, det er slet IKKE den maskine du har bestilt - så retur.
Avatar billede taoist Nybegynder
14. september 2010 - 11:57 #8
jeg har lige skældt dem hovedet fuld, men først mente de at det var min fejl, men da jeg fortalte ham at jeg havde screenshoots af min købsproces(og det har jeg), fik piben en anden lyd og han vil så sende en returlabel + refundering af beløbet, ja det er jo rart men jeg har stadigvæk ikke fået mig en ny bærbar og der bliver ikke købt mere fra dem af mig.

Nogen der har en ide hvor jeg umiddelbart kan få et lignende tilbud som var meningen fra starten?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 12:00 #9
Hvad står på din regning/kvittering om pc'en?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 12:01 #10
#8 Godt du tog screenshot af handlen.
Avatar billede Bamma Nybegynder
14. september 2010 - 12:05 #11
wupti der lavede de nok en brøller :), gå ind på edbpriser.dk og kig, der er masser af webbutikker som er værd at klikke ind på
Avatar billede taoist Nybegynder
14. september 2010 - 12:15 #12
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/236000/MSI-CR610220NE.html , denne vil jeg gerne havde haft med Intel core i3-330M processer istedet, som de havde på tilbud da jeg bestilte til 3899,-kr., og hvis jeg skal have en tilsvarende nu, ligger prisen nu på ca 1000-1200,-kr dyrer.

bøvl og atter bøvl hmmmmmmmmmmmmmm

deler i pointene i mellem jer eller hvordan???
Avatar billede Bamma Nybegynder
14. september 2010 - 12:22 #13
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4230259
samme computer og billigere end hos wupti
Avatar billede Bamma Nybegynder
14. september 2010 - 12:23 #14
oh crap afvis mit svar, det er maskinen de har sendt til dig
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 12:24 #15
Skal ikke have point her
Avatar billede taoist Nybegynder
14. september 2010 - 12:34 #16
haverslev, smid et svar, du var først til mølle med en god forklaring, normalt vil jeg gerne give for deltagelse så dem som mener de vil have point må smide et svar, mange tak for jeres indlæg allesammen.

(har det lidt svært med de der point, men der er nok mening i galskaben)
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2010 - 13:01 #17
Skal ikke have points :-)

Prøv at tage et kig på MSI CR620 modellen

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=34010&type=0
Avatar billede taoist Nybegynder
14. september 2010 - 14:08 #18
tak for linket haverslev og din beskedenhed.....

så er der frit slag for et svar ellers kan det gå det til Bamma for et "et svar", han trænger også til at få fyldt på :-)