Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
15. september 2010 - 18:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at skrive fast indhold til file.

Hejsa

Er ved at lave et script der tjekker min mappe for filer. Skriver det ned i en txt file. Men i starten af txt filen skal der stå nogle linjer.

Speed = 0
Skift = 4

osv.

men kan ikke helt gennemskue hvordan man gør så den skriver det sammen øverst hvergang.
Min file ser sådan ud.

<?php
if ($handle = opendir('.')) {
    $fil = fopen("test.txt", "w"); //Åben filen

    while (false !== ($file = readdir($handle))) {
        if ($file != "." && $file != "..") {
            echo "File: ". $file . "<br />";
            fwrite($fil, "File: ".$file."\n"); //Skriv indholdet af $file ind i filen
        }
fclose($fil); //Luk file
    closedir($handle);
}
?>
Avatar billede majbom Novice
15. september 2010 - 19:41 #1
skriv hvad du vil i starten af filen med:

fwrite($fil, "din tekst"); //Skriv indholdet af $file ind i filen

lige efter du åbner filen:

$fil = fopen("test.txt", "w"); //Åben filen
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
15. september 2010 - 20:42 #2
Det virker næsten :(

Det er faktisk fordi den skal skrive i en sld file.

Men når teksten kommer over i en sld file så bliver det bare en lang linje. I stedet for når den er i en txt file hvor der er en linje pr linje.
Avatar billede majbom Novice
15. september 2010 - 21:32 #3
uanset om fil-typen er txt eller sld laver den linjeskift...
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
15. september 2010 - 22:42 #4
ja men det gør den ikke :(
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2010 - 08:28 #5
En indskudt bemærkning: file_put_contents() er en simpel måde at lægge data i en fil.

Så man kunne egentlig gøre således (hvis jeg da har forstået dit behov korrekt):
<?php

  $filename = "test.txt";
  $eol = "\n"; // ny linie - kan udskiftes med <br /> hvis det virkelig er det du vil have i en txt fil

  file_put_contents($filename, "Speed = 0".$eol, FILE_APPEND);
  file_put_contents($filename, "Skift = 4".$eol, FILE_APPEND);

  $files = glob("*.*");
  foreach($filer as $file)
    file_put_contents($filename, "File: ".$file.$eol, FILE_APPEND);

?>

Utestet...
Avatar billede showsource Seniormester
16. september 2010 - 08:54 #6
Derudover, ville jeg "samle" strengen før jeg ville skrive til filen, i stedet for inde i while.
Og ville nok gå med både livrem og seler til linieskift.

$str = "Noget tekst\r\n";
$str .= "noget mere tekst";

while() {
$str .="\r\n".$whatever;
}

file_put_contents($filename,$str);
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 14:18 #7
vejgaard?
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
28. april 2015 - 09:00 #8
Avatar billede majbom Novice
04. maj 2015 - 10:57 #9
jamen selv tak da...
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
04. maj 2015 - 11:08 #10
du har ret . kan jeg give dig nogle point?
Avatar billede majbom Novice
04. maj 2015 - 11:25 #11
Jeg er ligeglad med points.
Det er pointen i at folk er ligeglade med dem der hjælper én!
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
04. maj 2015 - 11:47 #12
ja du har helt ret. Min fejl. Prøvede bare at rydde op :D Det er ikke okay når folk hjælper og man ikke acceptere det.