Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. september 2010 - 13:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop/remote assistence

Hej

Jeg sidder ofte i situationen hvor jeg skal hjælpe min far, svigerfar, eller anden win/mac bruger med noget opsætning af deres computer. Det er ofte ret udfordrende for alle at skulle forklare og forstå hvad man skal gøre, og hvad "computeren nu siger", etc.

Jeg er derfor på jagt efter et program, der muliggøre at jeg kan overtage deres computer og lave de indstillinger de har brug for hjælp til.

Det skal kunne forbinde mig til deres computer, uanset om de har mac eller pc, og det skal være uden at åbne porte i firewall'en. Jeg sidder selv på en ma, har dog Win XP installeret, hvis det gør en forskel.

Jeg har selv kigget på TeamViewer, men synes ikke kvaliteten er så godt - trods gode netforbindelser.

Er der andre løsninger?
Avatar billede neoman Novice
16. september 2010 - 13:39 #1
Avatar billede neoman Novice
16. september 2010 - 13:41 #2
Med det forbehold at du (supporteren) skal have en åben port i firewallen, mens de supporterede kan/skal initiere en session og ikke behøver at rode med porte.
Avatar billede neoman Novice
16. september 2010 - 13:42 #3
Og alternativet helt uden portroderi, og fungerer glimrende, er itrix's gotoassist (gotoassist.com)  - virkelig nemt at gå til, gratis den første måned, og eferfølgende kan adgang købes efter behov (også per dag)
Avatar billede passiflora Juniormester
16. september 2010 - 14:09 #4
Lettest af dem jeg kender er Teamviewer, den sørger selv for at åbne porte mm ... bruger den bla. også når jeg hjælper min far

Den er gratis for private.

http://teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede alijan Nybegynder
16. september 2010 - 14:14 #5
alternativet www.logmein.com jeg bruger den selv og er meget glæde for den. det med mac support vide jeg ikke, men det kan du udersøge.
Avatar billede passiflora Juniormester
16. september 2010 - 14:17 #6
... glemte lige at nævne at teamviewer virker for mac, win og linux ...
Avatar billede chalde Seniormester
16. september 2010 - 17:17 #7
Kan også anbefale Teamviewer. Vi benytter det på job når brugerne sidder hjemme og har behov for fjernsupport.
Hjemme bruger jeg den gratis version til at hjælpe resten af familien (den dejlige pris af at være den eneste med IT-kompetencer i familien).
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
16. september 2010 - 21:32 #8
Tak for alle kommentarene, jeg vil prøve jeres forslag, og også give Teamviewer en chance til.
synes alle har været brugbare svar, derfor må I dele point. Lav et svar I der vil have points.
Avatar billede passiflora Juniormester
16. september 2010 - 22:48 #9
Har du mon haft dårlig erfaring med Teamviewer ...?

Vil da gerne have et hjørne ...