Avatar billede Kion Nybegynder
17. september 2010 - 08:54 Der er 11 kommentarer

Svag pixel fejl på skærm

Hej hej,

Ville lige høre om der er nogen som ved om man kan gøre noget fikst ved sin bærbare skærm for at få fixet en lille pixel fejl (noget blåt oppe i det ene hjørne, når der er sort bagrund)
Fejlen er opstået under transport, og er derfor nok et slag eller præs. Første gang jeg har oplevet det, men har desværre ingen garanti på lige præcis denne maskine, sådan er det at være studerende.

Håber meget nogen kan hjælpe mig hvis ikke er det jo hvad det er .
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. september 2010 - 08:57 #1
Desværre er der intet at gøre.. Det er såkaldte døde pixels. Altså områder hvor krystallerne har taget skade.
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. september 2010 - 08:58 #2
Evt kan man være heldig, at det er forbindelsen til skærmen, der er har slået sig. Men det er dog et lidt omfattende projekt, at åbne op for at se om det er der der er problemet.
Avatar billede Kion Nybegynder
17. september 2010 - 09:13 #3
Tusinde tak for svaret, tænkte det nok, men man har vel lov at håbe ;)

Bare lidt trist at det er den første maskine jeg har ejet med en skade, og det er den første jeg har ejet uden forsikring :p

Men nu må jeg bare vænne mig til det, andet er der jo ikke at gøre :)
Avatar billede Kion Nybegynder
17. september 2010 - 09:24 #4
Men kan du fortælle mig hvorfor fejlen kun fremkommer på mørke farver og ikke på lyse?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 10:16 #5
hvis du er heldig og meget meget forsigtig kan du prøve det her med en støvfri klud på fingerspidsen (husk den må ikke ridse)

masser pletten let med kluden på fingeren hvis den er bare lukket kan man få den igang

kan ikke lige hukse det men er den sort er den slukket for evigt
er den af en farve er den bare ude at trit som man siger og dsu måske kunne få den igang igen

for år tilbage fandtes der et lille program der kunne skifte farver lynhurtigt eller sætte den på den farve hvor man kunne se pixel fejlen - så var det lettere at massere det rette sted

men pas nu på

ellers må du leve med den
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. september 2010 - 13:43 #6
Det er helt afhængigt af hvilket panel der er tale om.. Nogle paneler, lader lyser gå igennem, når de er inaktive, andre lukker for lyset når de er inaktive. Så om det er fordi transistoren til den enkelte pixel er død, eller er fordi transistoren fejler, og altså står i konstant spænding, er altså afhængigt af om hvilket type panelopbygning der er tale om.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 15:05 #7
svar  er til lukning af spørgsmål

brug kommentar når du skriver herinde
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. september 2010 - 17:29 #8
treatmenice

Syntes også det var et svar til lukning???
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 19:35 #9
det er spørgeren der skal bede dig om at lægge et svar.
det er spørgeren der bestemmer hvad der er det rette svar
personligt minder det mig lidt om point fiskeri men det er ikke forbudt men er ildeset selv om de fleste ikke skriver noget om det

det der sker når du som nummer ????( der har været utrolig mange af dem) lægger dem tror folk fejlagtigt at det er løst og går ikke ind på det.
du kan se her hvad man kan komme ud for og dem har der været mange af men her var nok nok

jeg skal gøre opmærksom på det er ment som et eksempel
og jeg har modtaget point for det

http://www.eksperten.dk/spm/861828#reply_7315060

det hedder vel også bare uopfordrede svar til lukning
og kunne vel let forbydes hvis administratoren ville
men godt ser det ikke ud
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. september 2010 - 19:43 #10
Tror vidst du bruger lidt for meget tid herinde... ;)

Jeg gav ham et svar.. han vælger selv om han vil bruge det.
Slut herfra.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 20:55 #11