Avatar billede ravnborg Nybegynder
19. september 2010 - 18:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre skrifttype og størrelse i alle felter i tabel

Hvordan gør man så der bliver brugt en bestemt skrifttype og skriftstørrelse i alle felter i en tabel.

Gerne så det er let at ændre.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
19. september 2010 - 18:58 #1
hvis du vil lave det direkte på siden,kan du skrive en 'style' i din table:

<table style="font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:10px;">
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
19. september 2010 - 19:05 #2
men hvis din hjemmeside har mange sider, kan man med fordel linke dem til en CSS fil. I den kan du så angive skrifttype, størrelse og meget mere..

TD
{
    FONT-WEIGHT: normal;
    FONT-SIZE: 9pt;
    COLOR: #000000;
    FONT-FAMILY: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    BACKGROUND-COLOR: transparent
}
Avatar billede ravnborg Nybegynder
19. september 2010 - 19:34 #3
Nu har jeg en del tabeller på siden, kan jeg gøre det sådan, at det kun er en tabel det virker på?
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
20. september 2010 - 07:14 #4
ja - så kan du bruge mit første forslag.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
03. november 2010 - 20:57 #5
dennisbjorn opret lige et svar
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
03. november 2010 - 22:25 #6
svar