Avatar billede dennism Nybegynder
23. september 2010 - 17:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk: kan ikke logge på

Jeg sidder med en ZyXEL P-335U router der kører wireless med WPA2-PSK. Samtidig har jeg en HP bærbar, som ikke kan logge på dette netværk med dette netkort: Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN.

Fjerner jeg dog security på wireless network og dermed kører uden kode, så kan den sagtens logge på. Jeg har også en anden router, som også kører WPA2-PSK - og den kan den sagtens logge på.

Er der nogen der har en ide til, hvad der kan være galt?
Avatar billede jaboy Nybegynder
23. september 2010 - 18:11 #1
kan du oprette forbindelse til routen ?!
Avatar billede dennism Nybegynder
23. september 2010 - 18:17 #2
Den bliver fundet når Windows søger efter netværk. Men forsøger man at logge på og skriver koden, så siger den, at det mislykkedes at logge på.

Som sagt, så virker den fint hvis man fjerner koden fra det netværket.
Avatar billede jaboy Nybegynder
23. september 2010 - 18:21 #3
prøv at tjekke MAC-filteret den kan godt lave sådan nogen problemer
og har du en anden com til at teste med ?!
Avatar billede jaboy Nybegynder
23. september 2010 - 18:21 #4
evt prøv at rette wpa til wep og tjek om det virker
Avatar billede dennism Nybegynder
23. september 2010 - 18:27 #5
Jeg har et par andre maskiner - der virker det fint. Er det MAC-filteret på routeren du tænker på? Hvad skal jeg kigge efter der?
Avatar billede dennism Nybegynder
23. september 2010 - 18:33 #6
Jeg har netop forsøgt på min Mac igen. Den kan ikke logge på. Den kommer med en "connection timeout" efter ca. 5 sekunder. Igen kan den godt logge på, hvis jeg fjerner koden på netværket.
Avatar billede nfssister Forsker
23. september 2010 - 19:35 #7
Skift TKIP ud med AES og så antager jeg det er WPA Personal du kører med og ikke WPA Enterprise ?
Avatar billede dennism Nybegynder
23. september 2010 - 21:26 #8
Hvis jeg vælger WPA2-PSK, så kan jeg ikke skifte mellem TKIP/AES. Har kun mulighed for at vælge "WPA Compatible" og nogle forskellige timere (ReAuthentication Timer, Idle Timeout, Group Key Update Timer). Har prøvet at sætte dem lidt op - men det hjælper desværre ikke.
Avatar billede nfssister Forsker
24. september 2010 - 10:02 #9
Vælg WPA (ikke WPA2) og prøv at sætte det op med den kryptering.. Det problem du beskriver er et jeg ser rigtig mange gange. og det er typisk på grund af TKIP nøglen. Hvorfor det ved jeg ikke lige.
Avatar billede dennism Nybegynder
24. september 2010 - 12:36 #10
Hvis jeg vælger WPA kan jeg stadig ikke vælge nogle steder, om det skal være TKIP eller AES. Desuden kan jeg ikke aktivere WPA, da den skal bruge en IP på en authentication server.
Avatar billede nfssister Forsker
25. september 2010 - 14:20 #11
Lyder noget forkert.
Har du ikke et screenshots af dine Wifi indstillinger som du kan smide op på www.imageshack.us eller lign ?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. september 2010 - 11:20 #12
Du kan se det her:
http://tinypic.com/r/20psf4n/7
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2010 - 08:41 #13
Vil I begge smide er svar?
Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2010 - 08:20 #14
.lukker