Avatar billede askesnaske Praktikant
27. september 2010 - 12:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min Computer vil ikke starter

Min Gamle bærbar vil ikke starte op mere. det drejer sig om en IBM Thinkpad T30 med windows xp. Når jeg starter den op kan det godt loade windows, men når den så kommer ind til menuen hvor jeg skal skrive min kode og brugernavn og trykker ok så bliver den ved med at loade i en uendelighed. er der nogen der kan give mig et bud på hvordan jeg får den op at køre? Jeg vil gerne have den re installeret og have alt slettet. hvordan gør jeg dette ? :) Mvh Aske
Avatar billede kennetsonne Nybegynder
27. september 2010 - 12:57 #1
her du xp skiven selv :=)
Avatar billede askesnaske Praktikant
27. september 2010 - 13:00 #2
det tror jeg ikke
Avatar billede kennetsonne Nybegynder
27. september 2010 - 13:20 #3
du skal bruge en xp skive først og når du har en så smider du den i og genstarter din compjuter så kommer der en tekst frem hvor der står tryk på en tast og så trykker du på den og følger den men husk at slette den gamle og det kan du gøre inde i programmet :=)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:20 #4
Hvad med backup af det der ligger på pc. Skal du ikke have det ud først?
Har du forsøgt at starte op i fejlsikret tilstand?
Lige så snart du trykker på startknappen, begynder du herefter at trykke på F8. Kan den starte op melder du lige tilbage, og så tager vi den derfra.
Avatar billede askesnaske Praktikant
27. september 2010 - 22:50 #5
Den er startet i fejlsikret tilstand nu. hvad skal jeg så gøre? Jeg har hentet alt det ud fra den som jeg skal bruge nu =)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 15:58 #6
Hej Aske
Nu når den kan starte op i fejlsikret tilstand, skal vi prøve at reparere den. Vi kører først en chkdsk.
Chkdsk vista:    http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Denne er til vista, men Xp er faktisk det samme. Du går bare ind i Denne computer i din xp, hvor det er computer i vista. Ellers er det samme fremgangsmåde.
Når disken skal tjekkes skal du sige ja til at den skal  genstartes.
Og så ser vi om det løser problemet.
Hvis det ikke virker, prøver vi en systemgendannelse bagefter.
Avatar billede askesnaske Praktikant
28. september 2010 - 18:19 #7
den vil stadig ikke starte op optimalt. den skrev at den skulle genstarte først. det gjorde den så og så gjorde den som før da den restartede.. jeg vil bare gerne Reset'te den fuldstændig så den er som 'ny'  .. kan det ikke lade sig gøre uden xp cden?  Mvh aske
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 18:29 #8
Okay. Du kan ikke formatere uden at havs noget at lægge på.
Hvis du ikke har en cd, må du have er recovery drev på pc, hvorfra du kan gendanne pc.
Får du mulighed for recovery under opstart?
Avatar billede askesnaske Praktikant
28. september 2010 - 18:50 #9
hvordan kan jeg se det?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 19:55 #10
Hvis du starter op i fejlsikret tilstand og går i denne computer, har du så flere drev end dit styresystem (c drevet)?
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 00:02 #11
Fandt selv ud af det
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 00:16 #12
hvad endte det med?
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 00:28 #13
Smed lortet ud