Avatar billede Pablomolito Nybegynder
28. september 2010 - 20:19 Der er 6 kommentarer

Gamer/photoshop Pc mellem 6000 og 7000 kr uden styresystem- er det her et godt valg?

Hej alle jer kloge mennesker.
håber i kan hjælpe.
har kigget på den her maskine fra sharkgaming.dk

Shark Ultimator, Phenom X1090T Edition

Grafikkort: Geforce GTX 460

AMD Phenom II X6 1090T, 6 x 3.20 Ghz (3.60 Ghz Turbo), L2 Cache: 6MB

4 GB DDR3 RAM (Kingston), 1333Mhz, DUAL CHANNEL

kvalitet: Casecom KM 200 + 2x120mm blæsere

CPU køler
    Støjsvag Plazir Cobber/Aluminium køler (14-24db)

FH-600 Watt strømfosrygning., (Lydløs, Solid, Kvalitetstestet af SharkGaming)

Bundkort/SATA 3/USB 3.0
    890GX Extreme3 bundkort! - asrocks bedste m.USB3, SATA3 ...
    med InstanBoot og PowerSaving

Samsung 1TB Harddisk, 7200 rpm, lydløs

Samsung DVD-Brænder, DVD-RW 22x

i alt 6.730,00 kr

Nogle som har nogle bedre forslag til pc?
eller er det her et rigtig godt køb?
skulle gerne kunne redigere store filer i Photoshop. og game de nye spil så som Starcraft II
Avatar billede jokkejensen Novice
28. september 2010 - 20:31 #1
Kør raid (jeg kører raid-5), og flere ram, 64bit os.

/J
Avatar billede Pablomolito Nybegynder
28. september 2010 - 20:45 #2
Tak Jokkejensen. Har lige læst op på raid, og det lyder som en rigtig god løsning, i stedet for en HD på 1TB.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. september 2010 - 21:51 #3
Enig med Jokke, med de latterligt billige harddiskpriser anbefaler jeg de fleste at købe 2x og minimum køre RAID 1. Så er man sikret når/hvis den ene står af. RAID 5 kræver trods alt lidt flere diske.

Grafikkort er også udemærket til prisen - kører selv med et 460 for tiden i 2580 x 1600 pixels på ca. 25-30 fps i Battlefield Bad Company 2. Og 60 fps i WOW med samme opløsning og det meste på max.

Ville måske overveje 6 gb ram hvis du laver meget med store RAW-billeder, men mindre kan gøre det.
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. september 2010 - 09:56 #4
Jeg havde nok valgt en Intel i7 processor og et ATI grafikkort og så 6GB ram, men det er nok en smagssag, hvorvidt man er til det ene eller andet.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
29. september 2010 - 10:15 #5
Jeg har også intel quadcore og normalt større grafikkort - men jeg tror man skal se på prisen. Min cpu kostede i sin tid det samme som hele dette her system :-)
Avatar billede Pablomolito Nybegynder
30. september 2010 - 18:04 #6
Tak for jeres svar,
[b]så Vuffe du ville anbefale denne?[b/]

[b]Intel i7 870, 4 x 2.93Ghz, 8MB L2[b/]

[b]6 GB DDR3 RAM (Kingston), 1333Mhz[b/]

[b]grafikkort radeon 5850[b/]

[b]FH-600 Watt strømf[b/]

[b]Asrock P55M deluxe 3 bundkort?[b/]

den kan fås for 6300 ex. 2gb ddr ram og OS