Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
29. september 2010 - 08:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tilføjelse af ext. ram til system

Jeg har en ret ny HP dv7-4032 med win 7 home som bruges meget til spil af min søn.den er født med 4 Gb sysRAM,1 GB på gfx, men jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg , ligesom i vista, med fordel kan sætte en 16Gb USB nøgle i og så lægge den til systemudnyttelse og om jeg derved opnår en bedre performance ihht. spil og lign. og selvfølgelig hvordan det i givet fald gøres bedst.jeg tænker også her på om dens HDD på 500Gb 7200 rpm evt. med fordel kan konfig. til for bedring af ydelse - på forhånd TAK for gode svar
Avatar billede Blandy Praktikant
29. september 2010 - 09:15 #1
Det er ikke alle USB der understøtter readyboost. Men du kan se det ved at højre-klikke på din USB enhed i "computer", og se om der er en fane der hedder "Readyboost".

Men hvorvidt du får en mærkbar performanceforøgelse skal jeg ikke kunne sige. I dag er 4 Gb ram ikke alt for meget, så måske kan du mærke forske..

Men det hele kommer også an på din cpu, og hvor mange kerner den har. Men giv det et forsøg, og se om du kan mærke en positiv forskel i ydelsen.
Avatar billede spijon Nybegynder
29. september 2010 - 10:47 #2
Du vil desværre ikke mærke en forskel i spil performance med Readyboost.
Er lavet så fx din computer booter hurtigere op og programmer starter hurtigere.  USB 2.0 flash  er langsom i forhold til "normal" ram i din computer.

Og 16GB er alt for meget og vil aldrig blive udnyttet.. prøv at smid 1-4GB nøgle i og test.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:27 #3
Jeg har læst, at en USB nøgle hurtig bliver slidt op, hvis den kører permanent. Som hvis man vil bruge den til Sidefil.
Avatar billede spijon Nybegynder
29. september 2010 - 15:45 #4
jornx: hvor har du læst det henne? :)

Alt du sætter i din computer har en mulighed for at gå i stykker ja.. tvivler på at et usbnøgle er mere udsat end fx en HDD hvis den kører 24/7. En usbnøgle har jo ikke nogle bevægelige dele som kan blive slidt ligesom ram i din PC eller SSD Harddiske.

Har selv en server der kører OS fra usbnøgle 24/7 i +72 dage nu og den arbejder.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:57 #5
Det kan jeg desværre ikke huske. Det var her på Eksperten, i forbindelse med om det var en god ide, at lægge sin sidefil på en USB stick. Jeg har ikke selv en mening om det spørgsmål.
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
08. oktober 2010 - 20:34 #6
Hej Blandy... har kørt med readyboost og det hjalp.. kan du ikke lægge et  svar ud så du kan få point.
CPU er iøvrigt intel COREi5 duo
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
11. oktober 2010 - 01:03 #7
har oprettet en cache på en usb key, hvor de forsk. spil lægger deres midlt. filer men tak for forslagene
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2010 - 17:14 #8
Dårlig løsning i mine øjne.

Din usb enhed hastinghed højest sensynlig meget langsommere end fx din dine ram i din computer.

Prøv at se hvor meget ram du bruger når du har spillet lidt og for tvivler på du kommer i nærheden af max på de +3GB.

Regner med du har Core i5 450M 2.4 GHz og ATI Mobility Radeon HD 5650 ?
Nu ved jeg ikke hvilke spil han spiller men i kan nok ikke kører nyere dato krævende spil med alt på high og fuld opløsning. Det kan din CPU/GPU simpelhen ikke klare og det kan ram ikke fixe.

Prøv med et af de mange benchmark programmer til gpu/cpu fx http://www.futuremark.com så kan du få en "score" som du kan bruge til noget og teste hvad der fungere bedst.

Og eller hold din computer opdateret med nyeste drivere til grafikkort, bundkort, directx, osv..osv.

Forsat god aften