Avatar billede perfektus Nybegynder
29. september 2010 - 11:30 Der er 1 løsning

Python: button creation loop, variable problem

Hejsa derude, jeg er begyndt at kigge på noget Python, derfor er jeg fået igang med at lave en lommeregner, bare for øvelsen skyld.

Jeg har lavet et loop til at lave mit "numpad", jeg har dog et problem med min command, skal siges jeg bruger tkinter.

loopet ser sådan her ud.

[code]
count = 0
for x in range(1,4):
  for i in range(1,4):
    count=count+1
    self.button = Button(frame, text=count, command= lamda:self.addnum(count))
    self.button.grid(column=i, row=x)

def addnum(self, num)
  self.numA = num
  print self.numA
[code]

Problemet er ligemeget hvilken af min num knapper jeg trykker på, printer addnum kun 9 ud.. Altså somom den overskriver count, selv om den er difineret..

skal siges der ikke er problemer med text=count..

Håber der er nogle venlige sjæle derúde der kan hjælpe :).

Mvh
Avatar billede perfektus Nybegynder
29. september 2010 - 11:52 #1
Fandt skisme selv ud af dem, med en lille lambda korrektion :)