Avatar billede lsg Praktikant
30. september 2010 - 20:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Amilo Xa 2528 starter ikke XP op...

Jeg har en Amilo bærbar som af en eller anden grund ikke vil starte Windows op.
Når jeg tænder for strømmen lyser knapperne og DVD drevet spinner et par gange. Men sort skærm og et bip efter fulgt at 3 gange bip 3 gange og så et par småbip til sidste.

Er der en form for Bip kode oversigt til den model der kan afsløre hvad som er galt... ??

LSG
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2010 - 07:15 #1
Tag dine ram ud, og puds så kontaktpunkterne med et stykke A4 papir, sæt det i igen og start op, du skal tage strømmen og batteriet helt fra imens du gør det, du må også trykke på startknappen en ti gange så al strøm er væk.
Avatar billede lsg Praktikant
01. oktober 2010 - 10:03 #2
Silbidor: DEt vil jeg forsøge - findes der et godt sted på nettet hvor man kan se hvor man starter selve "operationen" - altså hvor man åbner bagpå osv. Har nemlig aldrig åbnet en bærbar pc før... ;o)

LSG
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2010 - 13:22 #3
Jeg forestiller mig at der er to muligheder i bunden der er en låge til Harddisk og ram i den anden.
Avatar billede lsg Praktikant
01. oktober 2010 - 16:17 #4
desværre ikke det som var problemet. Men så til min store gru (da jeg åbnede bag på den bærbar)at en køleplade (bronze farvet på små 2 x 2 cm) ikke lå på sin plads... måske det kunne være grafikdelen som er brædnt af... Men den er jo indbygget i bundkortet, så det kunne måske blive løsningen at få den skiftet eller ???

Er jeg på afveje i mine tanker... !!

LSG
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2010 - 07:19 #5
Nej du er ikke på afveje, det er bare det at et nyt bundkort koster omkring 2500,00kr måske mere og så skal det skiftes kan du ikke selv, så koster det også, for det meste kan det bedre betale sig at købe en ny PC. med mindre at der er garnti på dyret.
Avatar billede lsg Praktikant
02. oktober 2010 - 09:51 #6
Ja det er jo nok den vej det bær hen ... En ny maskine..

Kan man købe et eller andet kabel som kan overfør data til en ny pc - regner med at skrue harddisken ud og vil forsøge mig med at "Redde" det der kan !!!
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2010 - 12:53 #8
Den er for dyr larry.

Med denne kan du overføre dine data, jeg bruger den selv, virker perfekt.
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43