Avatar billede jammerlab Nybegynder
01. oktober 2010 - 16:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug for en som KENDER apache2 processer

Hej.

Jeg har behov for at få svar på nogle spørgsmål omkring apache2.

(Jeg kører preforked)

1) Når jeg vælger at sætte MaxRequestsPerChild så har jeg ikke helt styr på hvad et request er. Beskrivelsen lyder:

"The MaxRequestsPerChild directive sets the limit on the number of requests that an individual child server process will handle. After MaxRequestsPerChild requests, the child process will die. If MaxRequestsPerChild is 0, then the process will never expire."

Men hvad er et request? Når jeg kalder en hjemmeside bliver der lavet et http request til javascripts/css/billeder/php m.m. men er den samlede pakke et request? Eller er der hver fil som er et request?

2) Har også et forståelses problem med MaxClients. Beskrivelsen lyder:

"For non-threaded servers (i.e., prefork), MaxClients translates into the maximum number of child processes that will be launched to serve requests. The default value is 256; to increase it, you must also raise ServerLimit."

Jeg har nogen gange haft problemer med en database. Når denne har svartidsproblemer begynder min apache2 server at spawne processer (kan jeg se fordi jeg har overvåget den netop som det sker). Mit problem er at den går fra omkring 12 processor til 24 og så begynder brugerne af få 500 errors. Men min maxClients står til 40 så jeg kan heller ikke helt forstå den. Burde den ikke kunne lave 40 processor? - og igen hvad er requests her? Et kald til en side eller et kald for hver fil/billede/css osv som må være på en side.

Håber der er nogen der kan give mig et svar, og helst fra nogen som er 100% på det! :)

Mvh Ronnie
Avatar billede jammerlab Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:07 #1
Har så lige fundet svaret på spørgsmål 1...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:24 #2
...