Avatar billede redbulldk Juniormester
03. oktober 2010 - 13:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilslutte netværksshare på NAS boks

Hej

Jeg anvender Windows 7 pro på en af min computer og Windows XP pro på den anden. Begge computer ønsker jeg at koble op på min routers NAS service (Netgear WNR3500L.

Windows XP kommer med det samme på netværksshare, men Windows 7 melder blot, at der ikke kan opnås adgang til \\192.168.1.1

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:06 #1
Det er jo lidt svært at vide hvad du gør forkert når vi ikke ved hvordan du har prøvet på det... :)

Har du evt. glemt en port du skal tilgå for at kunne få forbindelse til drevet på routeren?

Du siger at du har fået det til at virke på XP Pro, hvordan gjorde du der?

Se evt.:
http://www.myopenrouter.com/article/13385/Configuring-USB-Storage-SAMBA-FTP-Access-with-NETGEAR-WNR3500L/

(selvom du sikkert har gjort det allerede idet din XP maskine godt kan..)
Avatar billede redbulldk Juniormester
03. oktober 2010 - 20:44 #2
Hej heinzdmx

Jeg anvender i begge tilfælde "Tilknyt netværksdrev" i stifinderen, hvor XP'eren mounter drevet med det samme. Win7 får jeg den førnævnte fejl.

Adgang via HTTP funger.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. oktober 2010 - 21:12 #3
Hvad skriver du så i den guide, skriver du ipadressen eller det network device name som du har givet din router?

Forresten. Tjek lige om det ikke kan være arbejdsgruppen der ikke er den samme. Jeg mener det som standard er forskellig i XP og Vista/Windows 7.

Start -> Højreklik på computer -> egenskaber
Avatar billede redbulldk Juniormester
03. november 2010 - 09:37 #4
Hej heinzdmx

Jeg beklager at jeg ikke lige har fået svaret.

Arbejdsgruppen var identisk og problemet kan skyldes noget helt andet, idet routeren er brændt af...

Nu var du venlig at tage téten, så ønsker du pointerne, er du velkommen til at sende mig et svar :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. november 2010 - 10:22 #5
Bare del dem ligeligt mellem os, har ikke været til så stor hjælp ;)