Avatar billede soag Nybegynder
08. oktober 2010 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deaktivere tastatur på bærbar PC

Hej

Jeg har spildt vand i mit keyboard paa min baerbare, og et par af knapperne tror nu, de konstant er trykket ind, saa det goer computeren stort set ubrugelig.

Jeg har sat et USB kayboard til, men hvordan slaar jeg det interne keyboard fra?
Jeg har proevet at afinstallere keyboardet i "device manager" og også Kontrolpanel -> keyboard og afinstalleret driveren der, men den bliver ved med at geninstallere sig selv efter genstart.

Hvad kan jeg ellers prøve? Det ser ikke ud som om, computeren er nem at skille ad, så det vil gerne undgå, hvis det er muligt. Det kan dog selvfølgelig være en sidste udvej, men jeg tænker, at der må være en software løsning til at slå det fra.
Avatar billede spijon Nybegynder
08. oktober 2010 - 15:48 #1
Du har nok fat i den rigtige end med device manager.
Jeg ville nok tvinge en driver i den som ikke er rigtig så den ikke fungere - hellere ikke efter genstart.

Så du skal vælge den driver du vil installere når den spørger. ex: Browse my computer for driver software - Let me pick from a list of devicee driver on my computer - Have disk.. - også prøv med en forkert driver fx til din mus eller en anden du har liggende.

Jeg har ikke selv testet det men det er den løsning jeg lige kan komme på - pas nu på ved ikke om der vil gå helt ged i den :)

held og lykke :)
Avatar billede soag Nybegynder
08. oktober 2010 - 16:04 #2
hmm... det ser ud til at have virket :) Jeg valgte bare en Asus muse-driver fra windows xp's standardliste. Min computer er en Packard Bell.

Smid et svar, så du kan få lidt points.
Avatar billede spijon Nybegynder
08. oktober 2010 - 16:07 #3
Kanont!

Forsat god weekend :)