Avatar billede tthygesen Nybegynder
10. oktober 2010 - 18:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Køb af HP Pavilion Elite HPE-350SC

Hej

Jeg overvejer at købe en HP Pavilion Elite HPE-350SC, men syntes ikke at grafikkortet passer til PC'ens "øvrige specifikationer", og det forhold at PC'en skulle være den bedst ydende desktop PC som HP tilbyder. Jeg mener umiddelbart, at grafikkortet i maskinen er fra 2008 (!!).

Se specifikationerne her: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/12454-12454-3329740-64546-64546-4162190-4262653.html

1. Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte min antagelse om, at grafikkortet ikke "ydelsesmæssigt" passer med resten af maskinen? (med begrundelse)

2. Jeg har i øjeblikket et MSI Geforce 8800 GTS, 768mb. Hvordan er dette kort ydelsesmæssigt set i forhold til grafikkortet monteret i HP maskinen? (link evt. til en test)

Tak.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
10. oktober 2010 - 18:47 #1
Hej

Jeg vil nu sige at kortet passer ganske glimrende til resten af maskinen. Slår man dit gamle grafikkort op på videocardbenchmark.net får dit grafikkort en score på 862 point, hvilket giver det en rangering som det 72. bedste kort (har du dog 8800 gts 512 får du en rangering på 54. bedste kort).

Det kort som sidder i HP'en 1712 point, hvilket lægger det som det 19. bedste kort. Altså er det i HP'en et ganske godt grafikkort.

http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?cpu=GeForce+GTX+260
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
10. oktober 2010 - 19:42 #2
Hej... Du har ganske ret..! en desktop af denne type hvor det meste af indmaden faktisk ER fra 2010 men gfx helt fra 2007!! burde have også have et gfx fra 2010, det ville selvfølgelig koste lidt mere, men når vi nu er oppe i ca. 13.000.- for pcn alene, burde en merpris på ca 800 - 1000 kr ikke være afgørende, det er jo mindre end prisforskellen fra dyreste til billigste forhandler..! jeg har selv ATI Radeon HD 5850 i min og er ovenud tilfreds, ATI har dog siden lavet HD 5870 (se link til dk-test)
Selve pcn er absolut et ellers godt køb, selvom man måske godt kunne ønske sig et "løst" lydkort (men det er jo bare min mening som tekniker! jeg kan godt lide at man kan skifte eller opgradere enhederne)

www.pcworld.dk/art/11302?page4
Avatar billede tthygesen Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:05 #3
Problemet er her, at HP ikke - mig bekendt - tilbyder nogen mulighed for opgradering.

Givet den ovenstående henvisning til benchmarktesten, er jeg dog i tvivl om kortet ikke er godt nok?