Avatar billede thebayzer Nybegynder
14. oktober 2010 - 07:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IrfanView vs VisualWatermark

Jeg skal have resized og sat vandmærke på en masse billeder, og kommer i fremtiden til at få brug for det. Derfor spurgte jeg engang om et program som kunne gøre dette. Fik anbefalet IrfanView, som jeg prøvede. Senere kom én med Visual Watermark, som jo bare er én af de mest simple gaver som gør et kanon arbejde.

Problemet er nu at IrfanView simpelthen giver SÅ dårlig kvalitet i output. Jeg er fotograf, og jeg er bare ikke tilfreds med resultatet efter downsizing (har sat quality til 100%). Blev derfor lykkelig da jeg opdagede Visual Watermark som ikke har tab i skarphed (IrfanView gør billederne ALT for grynede). MEN; Visual Watermark vil ikke downsize længere. Den arbejder og opretter filer, men disse nye filer fylder 0kb og er ikke "gyldigt billedformat". Er der en indstilling jeg er kommet til at pille ved ?

Kort sagt kan jeg ikke anbefale IrfanView, og når Visual Watermark virker, er det en simpel, kærkommen gave :D
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 08:51 #1
uden at vide det men hvad med windows live photogallery
hvis du bruger messinger kan du hente det gratis og måske også uden

du fjerner bare hakket i dem du ikke vil installere

http://www.windowslive.dk/information/ad.aspx?orig_loc=http://download.live.com/messenger

en prøve
Avatar billede thebayzer Nybegynder
14. oktober 2010 - 20:44 #2
Jeg bruger ikke messenger, og da jeg jo allerede har to programmer (hvoraf det ene plejer at virke helt fint), er det faktisk helst en løsning til Visual Watermark jeg søger. Ellers mange tak :)
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. november 2010 - 10:47 #3
Intet svar ?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
28. november 2010 - 11:55 #4
Stadig intet svar ?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. december 2010 - 06:55 #5
Jeg fandt ud af problemet selv. Tak til alle Jer eksperter :)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2010 - 07:55 #6
for at andre kan lære lidt må du meget gerne skrive kort hvad du gjorde