Avatar billede irma_n1 Novice
15. oktober 2010 - 21:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Nvidia driver og grafik kort

Nu har jeg brugt næsten en helt dag på dette problem uden at komme videre :-(

Jeg har en hp pavillion dv9266ea bærbar som har kørt uden problemer de sidste tre år. Den er med vista 32bit og nvidia geforce go 7600.

Men så i denne uge begyndte computeren at crashe hele tiden. Nogle gange fik jeg blue screen of death hvor der bl.a. stod "attempt to reset the display driver and recover from timeout failed. STOP: 0x00000116. Efter lidt tid med google søgninger fandt jeg ud af der er mange der har oplevet dette problem mellem vista og nvidia grafik kortet.

Hvis jeg kørte coputeren i fejlsikret tilstand og fjerenede nvidia driver og genstartede --> så virkede det hele igen dog med VGA opløsning. Så snart jeg installerede nvidia driver så gik det galt. Nogle gange med den blue screen of death billede og andre gange gik computeren bare i stå, blinkede og så viste fejlen "nvidia display driver nvlddmkm.sys has stopped working and was restarted" - og så kunne jeg intet.

Jeg har prøvet at installere forskellige drivere fra nvidia, men intet hjælper.

til sidst fik jeg nok og installerede win xp på computeren i håb at det ville hjælpe. Men desværre ikke. Uden nvidia driver kører computeren men så snart jeg installerer deriver til nvidia så er der bare sort skærm eller blue screen of deadt....

så nu ved jeg vireligt ikke hvad mere jeg kan gøre og hvad der overhovedet er galt....

har i forslag?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2010 - 21:08 #1
Avatar billede irma_n1 Novice
15. oktober 2010 - 21:16 #2
sorry, der er et par svar jeg har glemt at acceptere og give point for men hvis du kigger det god igennem så er der mange hvor der er ingen nyttige svar på eller ingen svar på. Men skal nok gennemgå dem alle og få dem afklaret
Avatar billede Jensen DK Novice
16. oktober 2010 - 07:04 #3
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.
Avatar billede irma_n1 Novice
17. oktober 2010 - 14:08 #4
lukkes