Avatar billede cckring Praktikant
16. oktober 2010 - 20:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijackthis log

Jeg vil gerne have hjælp til disse logs fra Malware bytes og Hijackthis.

Jeg har taget udgangspunkt i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/921171

Computerens symptomer er at den er meget langsom til at starte op, og den tager lang tid om at loade programmer.

Jeg har også kørt CCleaner.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4052

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 7.0.5730.13

mbam-log-2010-10-16 (20-18-16).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)

Objekter skannet: 174767
Tid gået: 35 minut(ter), 1 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:19:18, on 16-10-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.17080)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\SymSPort.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\VPTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\DWHWIZRD.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Mette og Bent\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\0FRG7LKD\HiJackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://kring.atpic.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5612.1312\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: Microsoft Office Outlook 2003.lnk = ? (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Microsoft Office Outlook 2003.lnk = ? (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: IS Service (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\ISSVC.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Symantec SecurePort (SymSecurePort) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\SymSPort.exe

--
End of file - 9119 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2010 - 21:21 #1
Jeg vil gerne have hjælp til disse logs fra Malware bytes og Hijackthis.

Jeg har taget udgangspunkt i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/921171[/div]

Det er vigtigt at læse alt der står, for du har glemt at opdatere:

Databaseversionen er pt. 4852, men din er 4052
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2010 - 21:23 #2
Og så har du en del åbne spørgsmål.
Kigger du lige på dem?

Kig evt. http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede cckring Praktikant
16. oktober 2010 - 22:08 #3
> Det er vigtigt at læse alt der står, for du har glemt at opdatere:
> Databaseversionen er pt. 4852, men din er 4052

Hhmmm, ja jeg har ikke glemt at opdatere, men jeg har glemt at fortælle at opdateringen fejlede med denne:

mbam_error_updating (12150,0, WinhttpQureyHeaders)

Jeg valgte at fortsætte uden at undersøge hvordan jeg kunne omgå den fejl. Det vil jeg så gøre nu.

Men jeg burde selvfølgelig have fortalt om fejlen.

Jeg får i øvrigt stadig fejlen når jeg opdaterer.

Det er bestemt ikke bevidst at jeg har ladet spm. være åbne, så det kigger jeg på med det samme.
16. oktober 2010 - 23:13 #4
... check for ALLE opdateringer hos WondowsUpdate - du mangle vist en del ? Bla. IE8 (Internet Explorer) + efterfølgende opdateringer...

---

Bruger du denne GAMLE [Messenger] hele tiden ?

---

Som der også står i nævnte http://www.eksperten.dk/spm/921171 ->
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet... ...

---

Hvad oplever du ellers af problemer ?
Avatar billede cckring Praktikant
17. oktober 2010 - 20:39 #5
@karise_larry:

Det er ikke min computer - den tilhører noget familie.

Den kører på en "uægte" kopi af Windows XP, så derfor har jeg udfordringer med at få opdateringer. Der findes vistnok ingen løsning på at få gjort XP-kopien ægte, for jeg får kun et alternativ om at lægge Windows 7 på - og det mener jeg ikke computeren kan trække.

Jeg vil derfor se om jeg kan få den til at virke indenfor de rammer jeg har.

Når jeg forsøger at køre windowsupdate ender jeg med at få at vide at det er en uægte kopi og at jeg skal gøre den ægte inden jeg kan opdatere.

Hovedproblemet med computeren er at den er begyndt at tage lang tid om at starte op.

Nå, men hvis dette skyldes at det er en uægte kopi kommer jeg jo ikke videre i dette forum, for det kan jeg jo ikke forvente hjælp til at omgå.

Jeg formodede bare at den var blevet virusinficeret, når den pludselig var begyndt at køre træls. Men eftersom det ikke er min egen computer og jeg ikke får mange informationer fra brugeren er det jo lidt svært at diagnosticere.

Jeg har i øvrigt afinstalleret Messenger, og jeg har også fjernet Googles Toolbar.
Avatar billede cckring Praktikant
17. oktober 2010 - 20:41 #6
Hov - egentlig kan jeg jo godt lægge nogle sikkerhedsopdateringer på til Office, så det vil jeg da starte med.
17. oktober 2010 - 20:51 #7
...Den kører på en "uægte" kopi af Windows XP... - så stopper 'festen' her...
Avatar billede cckring Praktikant
17. oktober 2010 - 21:01 #8
Jep - det forstås.

Men jeg vil da gerne give dig points for din indsats.
17. oktober 2010 - 21:28 #9
(Læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [accepter] dit eget svar...)
Avatar billede cckring Praktikant
18. oktober 2010 - 22:17 #10
OK