Avatar billede soulinventor Nybegynder
18. oktober 2010 - 15:25 Der er 1 kommentar

Problemer med for mange MAC-adresser

Jeg har en sprit ny stationær Acer... Den er ikke mere end et par måneder gammel. Jeg er for nyligt flyttet og hvor jeg er flyttet til er der internet gennem en antenneforening. Hos foreningen siger de at jeg ikke kan komme på netværket fordi at min computer hele tiden spørger om nye MAC-adresser og at deres system ikke kan fælge med og derfor for jeg aldrig en ip-adresse. Først mente de det var en virus, men efter at have gendannet den til fabriksindstillingerne et par gange blev hurtigt udelukket. Derudover har den brændt en trådløs router ned, der ikke længere fungerer (ej heller med andre pc'er).
Det næste råd jeg fik var at netkortet var gået i stykker, men når jeg kører en test af det gennem Win7 finder den intet. Jeg har også prøvet at bruge EVEREST til at se om der var noget, og den ligeledes fandt intet.
Så jeg håber på at der er nogen herinde der kan give mig lidt hjælp.

På forhånd tak
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
18. oktober 2010 - 15:32 #1
Først, Mac-adressen følger hvert af dine netkort.
Du bør prøve at sætte din maskine op tyl en router, både med kabel, og med trådløs. Kan den ikke se routeren, skal du have skiftet det trådløse netkort, ellers kan det være det faste, og så skal du nok have et nyt bundkort.