Avatar billede bobonic Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:22 Der er 4 kommentarer

Lagspikes!

Hey eksperter! :)

Jeg har nu den sidste måneds tid oplevet at mit internet har været en stor rutschebanetur, det skal lige siges jeg har 15 mbit / 1 mbit, til tider er den nede på 125kbs. og jeg har aldrig været oppe på max altså 15 mbit.
Det skal så siges at jeg også har en bærbar, og hvis den står på samme spot som min stationære, så får den ganske fint fuld forbindelse, og har aldrig haft problemer med de lagspikes, og ja det er et trådløst netværk.
Jeg har kontrolleret at netværket står på en kanal for sig selv, og når jeg oplever disse lagspikes, spænder jeg ind til routeren for at se om den lyser uregelmæssigt, og den lyser bare som den plejer.

håber der er nogen derude der kan give en hånd.

Hilsen John
Avatar billede chalde Seniormester
19. oktober 2010 - 11:25 #1
Har du prøvet at køre kablet med "problembarnet"?
Avatar billede bobonic Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:51 #2
Ja, og det virker, synes bare ikke jeg gider til at skulle trække kabel, men kan være det er det jeg skal til at gøre, kunne bare være der var en anden løsning, så jeg kunne bruge det trådløse..
Avatar billede chalde Seniormester
19. oktober 2010 - 12:28 #3
Det var mest som at udelukke hele maskinen som synder.
Hvilken type netkort bruger du? (USB, PCI, B/G/N osv..)
Resten af netværksudstyret?
OS?
Avatar billede bobonic Nybegynder
19. oktober 2010 - 12:54 #4
Ok... :)

Jamen det er et PCI netkort 802.11 b/g, Netgear router (CVG824G) fra Yousee, og bruger Win7