Avatar billede mcilvain Nybegynder
20. oktober 2010 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inddrivelse i bopælsland

Hej.... et hurtigt spørgsmål som der sikkert er en der kender svaret på.
Jeg er bosat i spanien og har som mange andre en gæld til det offenlige. jeg har ikke hørt fra Skat i 2½ år, og nu kom der lige et brev med et større girokort og hvis der ikke betales, vil de sende sagen til inddrivelse i bopælslandet... jeg mener kan de det ? grunden til jeg spørg er mere, der er ingen former for samarbejde imellem dk og es, efter at dobbelt beskatnings aftalen imellem de to partner stoppede. Jeg har ingen realation i DK intet ejes der.

og hvis de fastholder et krav om inddrivelse i bopælslandet, er det så ikke muligt at de kan tage det person fradrag jeg har, som bare "venter" på at man evt vender tilbage til dk.
Avatar billede noltus Novice
20. oktober 2010 - 20:08 #1
Ærgeligt for dig,men godt for os der vælger at betale vores gæld,det kan de godt
Avatar billede mcilvain Nybegynder
21. oktober 2010 - 12:09 #2
Der var så ikke korrekt, det kan ikke lade sige gøre med mindre der er restskat, andet gæld bliver henlagt. Just info til andre.
Og besked til Noltus, ingen steder har der stået at det er valgt ikke at betale sin gæld, men har ville ha en redegørelse for opkrævningen inden den bliver betalt.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
04. november 2010 - 09:40 #3
svar