Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
21. oktober 2010 - 10:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

redirect

Jeg har to sites med hver sit domænenavn.

Det gamle site har en god placering på bestemte søgeord hos google. Kan jeg redirecte fra det gamle site til det nye site. Besøgende til det gamle site vil ikke se det gamle site, da de straks bliver sendt videre til det nye site.

Der skal selvfølgelig fortsat betales til udbyderen for begge sites, det er ok.

Spørgsmålet er så om det gamle sites gode placering bliver bibeholdt, selvom det henviser til det nye site ?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. oktober 2010 - 10:37 #1
Som udgangspunkt er "den gode placering" tilknyttet domænet, dog kan du bedst muligt fortælle google at sitet er flyttet ved at beholde de gamle url adresser på det nye site, og gennem et http permanent redirect, mener det er 301, sende brugeren videre.

Dette vil google opfatte som om siden er flyttet, men om den smider page rank og andet med over er jeg lidt i tvivl om.

Jeg ville skynde mig at få google webmaster tool på dem begge, få sat redirect op, så ex www.mingamleside.dk/side.html peger på www.minnyeside.dk/side.html, og krydse fingre.

Men det er vigtigt du efter at g-webmaster tool siger siderne er væk, får lukket det gamle site.
Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
25. oktober 2010 - 11:48 #2
Det endte med at jeg brugte noget javascript
<script type="text/javascript">
window.location = "http://www.nytnavn.dk/index.php"
</script>

Men læg et svar så får du point.
Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
08. november 2010 - 07:21 #3
her er svar