Avatar billede 0zumg Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:48 Der er 22 kommentarer

Problemer med at installere WinXP på min pc, med Win7 (Kommer ind i installation og giver fejlkode)

Hej eksperter!

Åhhh.. Nu har jeg knoklet og prøvet i 3 dage, og det vil bare ikke virke!

Mit problem er, at jeg ikke kan lave en ren installation af XP, ved at boote fra min WinXP CD..
Der kommer den lille tekst i venstre hjørne "Press any key to boot from CD...." - og jeg trykker på en vilkårlig tast. Herefter går installationen igang, og jeg får de 2 muligheder med F2 og F6. Som normalt rør jeg dem ikke, og så går den igang med at loade filerne til windows installationen. (Som normalt). Men når den har loaded alle filerne, og der står "Setup is starting windows", så går det bare ikke længere. Der kommer en blå skærm op, med denne fejlkode:

STOP 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Og så kan jeg ikke andet end at boote igen.

HJÆLP???

Det drejer sig om en HP Pavilion DV5-1110eo bærbar computer.
Jeg har en klam InsydeH20 BIOS fra HP, som har begrænset stortset alt :( .. Altså, jeg kan ikke ændre mine SATA indstillinger. (Fra AHCI til IDE/ATA) Det er en BIOS type F.32

Jeg har prøvet at Slipstreame en CD med nLite, men det virker heller ikke.

Er der nogle af jer, der ved hvad jeg ellers kan gøre? Så ville jeg blive super glad!! :-)

10000 gange tak på forhånd.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:50 #1
Ps: Jeg har prøvet at køre en LiveCD, så hardwaren skulle være iorden. ;-)
Avatar billede theman1234 Nybegynder
21. oktober 2010 - 23:11 #2
hvorfor vil du installere xp på en win7 maskine?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
21. oktober 2010 - 23:15 #3
ellers har jeg noget hjælp her (hvis det kan hjælpe) : http://support.microsoft.com/kb/324103
Avatar billede 0zumg Nybegynder
21. oktober 2010 - 23:17 #4
Fordi jeg bedre kan spille CS med XP :D (Lol).. Og fordi jeg generelt bedre kan lide XP :)

- Har været inde på den side.. Der står bare alt muligt om virus, hardwareproblemer osv.. Jeg har bekræftet at hardwaren er iorden, så kunne ikke rigtig bruge den.. :-)
Avatar billede theman1234 Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:18 #5
ok :). har du en anden computer fordi så kunne du jo se om du kunne starte installationen (altså uden at installere det). hvis du får den samme fejl så er det jo nok cden der er noget galt med.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
22. oktober 2010 - 23:40 #6
Hm.. Det tænkte jeg ikke på, må jeg sku indrømme :) Men nej det har jeg ikke.. Har kun arbejdsmaskiner osv herhjemme, som jeg helst ikke vil køre det på :-)
Avatar billede theman1234 Nybegynder
22. oktober 2010 - 23:47 #7
jeg fik en ide. Prøv at downloade microsoft virtual pc 2007 og prøv at se om du får den samme fejl der, når du skal til at installere win xp der.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
23. oktober 2010 - 00:06 #8
Nice. Det vil jeg prøve :)
Avatar billede 0zumg Nybegynder
23. oktober 2010 - 00:37 #9
- Nu har jeg installeret det, og har fået en virtual pc til at køre.. Hvordan gør jeg nu?

Sorry, men ved ikke hvordan det fungere. Hvad skal jeg? :-)
Avatar billede theman1234 Nybegynder
23. oktober 2010 - 00:50 #10
vil tro at den her kan hjælpe : http://www.youtube.com/watch?v=qjR3jeYK0fw :)
Avatar billede 0zumg Nybegynder
23. oktober 2010 - 15:48 #11
Hm.. Det virker ikke.
Jeg får bare denne skærm frem når jeg putter CD'en i, og trykker Use pshyical drive E:

http://zeroup.dk/get/boot03.jpg
Avatar billede theman1234 Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:54 #12
har du husket lige a restarte den virtual maskine.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:55 #13
altså efter du har trykket use psysical drive
Avatar billede 0zumg Nybegynder
24. oktober 2010 - 14:19 #14
ups :)
- installationen gik igang efter jeg restartede.

men jeg får mere eller mindre den samme fejl:
http://zeroup.dk/get/xp56.jpg

det er godt nok en anden fejlkode, men faktum er at den ikke kan installere xp.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:06 #15
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;153742 hvis det kan hjælpe. Ellers har jeg hørt det kan være en hardware fejl. http://www.techimo.com/forum/technical-support/135371-session3_initialization_failed.html - ham her havde det samme problem han fandt ud af at det var cd drevet der var i stykker.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
24. oktober 2010 - 22:34 #16
hvis der så er cd drevet der er i stykker og du gerne vil spare nogle penge så lav en bootable usb stik med xp. søg efter det på youtube
Avatar billede 0zumg Nybegynder
24. oktober 2010 - 22:36 #17
hm.. tror ikke det er defekt da jeg bruger det til mange andre ting også :-)

kan det måske være jeg har slipstreamed cd'en forkert?
eller.... skal jeg bruge en ikke slipstreamed cd til virtual pc'en?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
25. oktober 2010 - 17:54 #18
prøv at bruge den ikke slipstreamed
Avatar billede 0zumg Nybegynder
25. oktober 2010 - 19:29 #19
Ja okay. Det virker med den ikke-slipstreamede cd :-)

Den er igang med at installere XP. Men hvad så, når jeg har installeret det på min Virtual PC? Jeg ville jo gerne have en ren installation af det på min bærbare PC :)
Avatar billede theman1234 Nybegynder
25. oktober 2010 - 22:03 #20
forstil dig at virtual pc vinduet er en computer i sig selv. det var bare for at teste om der var noget der blokerede for at installationen kunne gå i gang og det kan den så nu. Men du skulle kunne lave en ren installation nu, med default disken. Med mindre meningen var du du ville slipstreame sata driver.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
25. oktober 2010 - 22:37 #21
hm.. meningen var bare at lave en ren installation, men nice. vil prøve at køre den igen imorgen så. :-)
Avatar billede 0zumg Nybegynder
07. november 2010 - 23:52 #22
Hej igen - UNDSKYLD det sene svar.'

Men min installation på min virtuelle PC vil simpelthen ikke gå videre. Den fryser her:

http://peecee.dk/upload/view/274029

Derfor ved jeg ikke om jeg tør at installere det på min rigtige PC. Er der noget galt i det eller skal jeg bare kaste mig ud i det?