Avatar billede smal64 Novice
22. oktober 2010 - 17:17 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Compaq PC gået kold efter Windows Update

Hej Eksperter

Har været igang medén af mine venners Compaq PC, der trængte til en reinstallation af Windows (XP).

Denne proces er gået helt problemfrit, men efter en af de sidste Windows opdateringer, vil PC'en ikke starte ordentlig op igen.

Der kommer en skærm i stil med dette :

----------------------------------------------------------------
                              COMPAQ

Entering Setup ...
v3.03                            <F1=Setup><F10=System Recovery>
----------------------------------------------------------------

Og her hænger PC'en så. Den reagerer ikke på nogen taste tryk. Jeg kan intet foretage mig. Heller ikke gå ind i BIOS setup, eller foretage System Recovery (F10). Og kan følgelig heller ikke komme til at installerer Windows XP igen, da det ikke er muligt at angive, at der skal startes op på CD/DVD drevet ved næste opstart.

Så hva' f..... gør man lige her.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2010 - 18:23 #1
Kan du gå i fejlsikret tilstand?
Tryk gentagne gange F8 lige efter du starter pc op.
Kommer du ind kan du systemgendanne bagud til den virkede.
Du kan også forsøge at bruge "Sidst kendte konfiguration hvor computeren virkede".
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2010 - 18:24 #2
Systemgendannelse: Start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
22. oktober 2010 - 19:04 #3
#1 + #2 kan jo ikke bruges - OS'en opstarte jo slet ikke noget som helst ? Heller ikke BIOS ?

Check om der er et eller andet Hardware der 'hænger' ???
Avatar billede smal64 Novice
22. oktober 2010 - 19:13 #4
Problemet var, at PC'en var gået så kold, at den overhovedet ikke reagerede på nogen taste tryk. Helller ikke <F8> for fejlsikret tilstand. Jeg havde også prøvet med et andet tastatur men med samme resultat.

Læg dog mærke til, at jeg i ovennævnte har skrevet var og ikke er !!! Har lige prøvet at tænde for PC'en igen og nu virker alt perfekt. Kunne tyde på, at det faktisk er et HW problem, der har voldt mig kvaler. Lige nu er det ihvertfald den mest logiske forklaring, jeg kan komme på.

I eftermiddag prøvede jeg også, at hive strøm stikker ud af PC'en og lod den stå sådan i ½ time for at sikre mig, at alt elektronik var afladet. Men der ville den heller ikke starte op efter denne operation.
Avatar billede smal64 Novice
22. oktober 2010 - 19:18 #5
Kan I ikke lige begge to sende mig et svar, så jeg kan tildele jer points.
22. oktober 2010 - 19:21 #6
Ping...

PS: Som standard skal DU ikke selv sende [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2010 - 19:29 #7
ping
Avatar billede smal64 Novice
22. oktober 2010 - 21:16 #8
Nej rigtigt mht. eget svar. Må indrømme at det først er nu, jeg forstår proceduren med at tildele points.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2010 - 23:55 #9
Hvorfor lukker du så ikke tråden???