Avatar billede shemeri Praktikant
27. oktober 2010 - 01:58 Der er 3 kommentarer

EPSON Bon printer

Jeg har en serial epson tm-88iv bonprinter men desværre min pc har ingen serial. Derfor købte jeg en serial to usb adapter fra thansen.

Problemet er at den virker ikke? Printeren virker fejlfrit og det har jeg testet men er skal der være en speciel adapter?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2010 - 08:29 #1
Problemet er at mange USB-adaptere ikke virker helt optimalt, og/eller at mange programmer ikke kan sende data over konverteringskanalen - jeg har set mange parallelprintere have samme problem.

I bund og grund tror jeg, det er adapteren der ikke er helt "færdig"...

Derfor anbefaler jeg altid selv at man køber et ægte I/O kort til den port, man nu skal bruge.

Hvilken PC har du? - og hvilke udviddelsesslots? (en bærbar har typisk PC-Card/PCMCIA, mens en stationær er ved at skifte fra PCI bus til PCI-Ekspress). Når du ved det, er det bare at sætte en søgning op på edbpriser.dk el. lignende portal.
Avatar billede shemeri Praktikant
27. oktober 2010 - 09:05 #2
Desværre lige netop denne PC jeg har kan man ikke udvide tror jeg.

Jeg har en ASUS Eee Top ET1602C
http://techwiki.hardwarecanucks.com/product/2MDIzNQ/ASUS-Eee-Top-ET1602/#spec

Er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2010 - 09:34 #3
Den var svær...

Så tror jeg du er overladt til:

1. Få adapteren til at virke - du må prøve at kontakte producenten og høre, om de kan hjælpe
2. Prøve andre adaptere
3. Sætte en anden PC op med seriel port, sætte printeren på denne, og print over netværk.